درمان درد پشت گردن و بالای کمر

درمان درد پشت گردن و قسمت بالای کمر : این درد می تواند راه رفتن را مختل کند و انجام یک روز عادی را دشوار کند. دلایل این ناراحتی متفاوت است، اما همه چیز بستگی به رفتار شما در هنگام ایستادن، حرکت و مهمتر از همه، نشستن دارد.

درد پشت گردن و قسمت بالای کمر می تواند حرکات و توانایی های شما را محدود کند. اگر کاری برای درد خود انجام ندهید، ممکن است بدتر شود، گسترش یابد و شما را حتی بیشتر محدود کند. این معمولاً به این دلیل است که عضلات اطراف ناحیه شما برای محافظت از آن نقطه بلافاصله درد دارند. این اکستنشن حرکت را محدود می کند و می تواند باعث شود عضلات کشیده شده زیر تیغه شانه به شانه دردناک و سردرد گردنی تبدیل شوند.

درمان درد پشت گردن و بالای کمر

دلایل و علت درد پشت گردن و کمر

دلایل و علت درد پشت گردن و کمردرد عبارتند از:

  • بلند کردن نامناسب اجسام سنگین
  • در شرایط بد ورزش کنید
  • آسیب های ورزشی
  • اضافه وزن
  • سیگار کشیدن
  • اعتیاد ما به صفحه نمایش نیز یکی از دلایل احتمالی کمردرد و گردن درد است. تمام روز نشستن جلوی صفحه کامپیوتر، فشار دادن گردن برای خواندن اخبار از طریق تلفن در راه خانه و ساعت ها دراز کشیدن روی مبل و تماشای تلویزیون بهترین راه برای رهایی از بدن است.

مانند بسیاری از شرایط سلامتی، عوارض گردن و کمردرد در افرادی که سیگار می‌کشند یا دارای اضافه وزن هستند شدیدتر می‌شود. اضافه وزن می تواند فشار بیشتری بر عضلات وارد کند. پس برای درمان درد پشت گردن باید عادات خود را تغییر دهید.

درمان درد پشت گردن و پیشگیری

درد مزمن در پشت گردن می تواند یک مشکل بسیار جدی باشد. با این حال، برخی از دردهای رایج کمر و گردن بسیار شایع هستند. چند مرحله وجود دارد که می توانید برای شروع فرآیند درمان درد پشت گردن انجام دهید.

در سه روز اول پس از شروع درمان درد پشت گردن، از بسته سرد و مسکن ضد التهاب استفاده کنید. پس از آن، گرما و سرما را به طور متناوب روی زخم های خود اعمال کنید. کمردرد و گردن معمولا به طور ناگهانی رخ می دهد، اما بهبودی ممکن است زمان زیادی ببرد. اگر بعد از یک ماه دیگر درد داشتید و حرکتتان محدود شد، وقت آن است که به پزشک مراجعه کنید.

از کمپرس سرد استفاده کنید

در صورت امکان برای درمان درد پشت گردن از کمپرس سرد استفاده کنید. این می تواند به معنای مالیدن یک کیسه یخ در یک کیسه پلاستیکی پیچیده شده در حوله یا چیزی سرد، مانند قوطی نوشابه ماشین باشد.

یک مسکن بدون نسخه را امتحان کنید

 

اگر معده شما داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مانند ناپروکسن را تحمل می کند، برای درمان درد پشت گردن، آنها را در اسرع وقت طبق دستورالعمل بسته مصرف کنید.

راست راه برو

پیاده روی در شرایط سالم نیز می تواند برای درمان درد پشت گردن کمک کننده باشد. یک راه خوب برای تصور یک وضعیت سالم این است که خود را با یک خط آویزان تصور کنید که وسط سینه شما را به سقف یا آسمان متصل می کند.

کشش برای درمان درد پشت گردن

هنگامی که درد فوری خود را تسکین دادید و جراحت خود را برای یک روز یا بیشتر تسکین دادید، می توانید سعی کنید آن را آرام کنید و زمان زیادی برای بهبود آن صرف کنید. هر یک از این کشش ها به شما در جلوگیری از درد جدید یا عود آسیب های قدیمی کمک می کند.

I-Pose

 

با نشستن روی یک صندلی سفت یا روی یک توپ ورزشی و پاهایتان روی زمین، اجازه دهید دست‌هایتان از شانه‌های آرام آویزان شوند. در حالی که کف دست هایتان رو به روی هم هستند، دست هایتان را به آرامی به سمت زانوها و سپس بالای سرتان ببرید. آرنج های خود را صاف نگه دارید، اما شانه های خود را قفل نکنید یا بلند نکنید. I-Pose را برای سه نفس عمیق نگه دارید، سپس به آرامی بازوهای خود را به طرفین پایین بیاورید. این ورزش گردن درد را 10 بار تکرار کنید.

 

W-Pose

 

برای درمان درد پشت گردن کنار دیوار بایستید و پاهای خود را به اندازه عرض شانه باز کنید. دست های خود را به پهلوها آویزان کنید و به شانه های خود استراحت دهید. دست های خود را مانند فرانکشتاین دراز کنید و آرنج های خود را به دیوار کنار سینه خود بکشید. سپس، سعی کنید پشت بازوها و دست های خود را به سمت دیوار به طرفین شانه های خود بکشید. شما در حال ساختن یک شکل W با تنه به عنوان خط مرکزی هستید. آن را برای 30 ثانیه نگه دارید. سه چرخه، حداقل یک بار و حداکثر سه بار در روز انجام دهید.

سرت را خم کن

 

این تمرین ساده احتمالاً سخت ترین تمرین اولیه آسیب است. فشار زیادی به خود وارد نکنید – با گذشت زمان این کار باید آسان تر شود.

با نشستن روی یک صندلی ثابت یا روی یک توپ ورزشی و پاهایتان روی زمین، اجازه دهید دست‌هایتان مستقیماً روی شانه‌های آرامتان آویزان شوند. دستان خود را روی باسن خود نگه دارید، با دست راست خود روی صندلی خود بنشینید و گوش چپ خود را به سمت شانه چپ خم کنید. تا حد امکان راحت دراز بکشید و نفس عمیق بکشید. 10 بار تکرار کنید، سپس با دست چپ خود نگه دارید و 10 بار به سمت راست بکشید.

 

درد پشت گردن هنگام خواب

درد پشت گردن و دردهای عضلانی نیز می توانند خواب شما را مختل کنند. در عمیق ترین مراحل خواب، ماهیچه های شما شل می شوند، منبعی قابل اعتماد. همچنین زمانی است که بدن شما هورمون های رشد انسانی را آزاد می کند. وقتی به دلیل کمردرد یا گردن درد خوابتان را از دست می دهید، شانس بهبودی را از دست می دهید.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

اگر گردن یا کمر شما در اثر آسیب دیدگی، مانند بازی فوتبال یا تصادف رانندگی آسیب دیده است، فوراً به پزشک مراجعه کنید. ممکن است لرزش یا آسیب های داخلی داشته باشید. احساس هر گونه بی حسی نیز نشانه ای از این است که باید به پزشک خود مراجعه کنید. اگر سعی می کنید از روش های درمان گرفتگی درد در خانه و بعد از دو هفته از بین نرفت، به پزشک مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به بالای صفحه بردن