ماساژ درمانی بر تخت مگان 2022

ماساژ درمانی بر تخت مگان 2022

اصطلاح ماساژ درمانی برای روش های بسیار زیادی استفاده می شود. که همه آنها به مدیریت وضعیت سلامتی بدن یا تقویت آن کمک می کند. ماساژ درمانی یکی از قدیمی ترین روش هایی است که شامل کار روی بافت های نرم بدن است.

ماساژ در اکثر فرهنگ ها چه غربی و چه شرقی در طول تاریخ بشر مورد استفاده قرار گرفته است و یکی از نخستین ابزار هایی است که مردم برای رفع درد از آن استفاده می کردند. اثر مثبت ماساژ درمانی سبب شده است که این شیوه درمانی همچنان مورد استفاده مردم قرار بگیرد.

در این میان ماساژ درمانی روی تخت های حرارتی مگان به یکی از پرطرفدارترین روش های درمانی با ماساژ تبدیل شده است. تخت مگان دستگاه پزشکی تایید شده است که سیستم ماساژ حرارتی منحصر به فرد آن هزاران سال دانش پزشکی شرقی را با پیشرفت تکنولوژی ادغام کرده است.

تا به این ترتیب آرامش و جوانسازی را برای شما به همراه داشته باشد. در این مقاله نیز به بررسی بیشتر این روش ماساژ درمانی می پردازیم تا هر چه بیشتر  با مزایای ماساژ درمانی از طریق تخت مگان آشنا شوید.

پنج اصل موجود در ماساژ حرارتی با تخت مگان

طب سوزنی نوعی درمان جایگزین است که برگرفته از طب سنتی چینی است که در آن سوزن های نازکی را به نقاط خاصی از بدن وارد می کنند و برای کاهش درد از آن استفاده می شود. در ماساژ درمانی با تخت مگان نیز با استفاده از طب سوزنی تحریک رگ های خونی و به دنبال آن تسریع و بهبود گردش خون در بدن صورت می گیرد.

روش دیگر که در این نوع ماساژ درمانی استفاده می شود، بسیار شبیه به طب سوزنی است اما در آن به جای سوزن از فشار فیزیکی روی نقاط خاص بدن استفاده می کنند. که در آن فشار اکثراً به دست ها و آرنج یا سایر نقاط وارد  می شود.

کایروپراکتیک که یکی دیگر از روش های استفاده شده در ماساژ درمانی با تخت مگان است که در این روش بیشتر به از بین بردن درد در ناحیه ستون فقرات و مفاصل کمک می کند. که در آن به دستکاری ستون فقرات، مفاصل و سایر بافت های نرم بدن می پردازند.

درمان با استفاده از اشعه مادون قرمز نیز در ماساژ درمانی با تخت مگان استفاده می شود. که همانگونه که از اسم آن مشخص است در این روش از اشعه مادون قرمز استفاده می شود که با ایجاد حرارت در کاهش درد و آرامش ماهیچه های بدن بسیار موثر است.

در کنار تمام روش های گفته شده، ماساژ عادی نیز در این روش درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. به گونه ای که از قسمت سر تا انتهای بدن را با فشاری مناسب ماساژ می دهند. در ادامه به فواید منحصر به فرد ماساژ با تخت مگان می پردازیم.

افزایش انعطاف پذیری و گردش خون

یکی از مزایای ماساژ با تخت مگان کمک به بهبود گردش خون و ایجاد آرامش در عضلات مختلف بدن به شکلی عمیق تر و بیشتر در مقایسه با سایر روش های ماساژ درمانی است. استفاده از اشعه مادون قرمز سبب می شود تا حرارت به عمق بیشتری از بدن نفوذ کند در نتیجه اثر بیشتری نیز داشته باشد.

غلطک های به کار رفته در این تخت از جنس یشم است که موثرترین ماده برای عبور گرمای مادون قرمز محسوب می شود و به این ترتیب حداکثر میزان حرارت ایجاد شده از مادون قرمز را به بدن منتقل می کند.

با استفاده از سنگ یشم قسمت سر ماهیچه ها و تاندون های اطراف ستون فقرات ماساژ داده می شود و به این ترتیب تنش های ایجاد شده برطرف، ریشه های عصبی سخت شده شل شده و گردش خون و انعطاف پذیری افزایش پیدا می کند.

از بین بردن درد و سفتی ماهیچه ها

معمولاً افراد برای رفع سفتی ماهیچه ها و تنش و درد به دنبال ماساژ درمانی هستند. ماساژ با استفاده از تخت مگان سفتی و تورم ماهیچه ها، مفاصل و بافت همبند را کاهش می دهد و با توجه به عمل مستقیم  در هر دو انتهای عصب محیطی و آزاد بدن درد را کاهش می دهد.

گرمای حاصل از اشعه مادون قرمز در این روش علاوه بر ایجاد حرارت که خود باعث تسکین ماهیچه های بدن می شود، سبب آزاد شدن اندورفین که یک نوع مسکن طبیعی در بدن است، نیز می شود که این عمل نیز در کاهش درد و سفتی در ماهیچه ها کمک می کند.

عضلات سفت و سخت شده باعث انسداد اکسیژن و مواد مغذی شده و در نتیجه در اثر تجمع مواد سمی در بدن باعث بروز التهاب در بافت عضله می شود. که در درمان با استفاده از تخت مگان خون و اکسیژن به طور کامل در بدن جریان پیدا می کند.

به این ترتیب این نوع ماساژ درمانی می تواند به تسکین درد در شرایطی مانند آرتروز و فیبرومیالژیا کمک کند و التهاب ماهیچه ها را از بین ببرد. همچنین ماساژ عمیق با استفاده از تخت های مگان کمک به از بین رفتن زخم های عمیق می کند.

ماساژ درمانی با استفاده از تخت مگان سیستم عصبی مرکزی را آرام کرده و به این ترتیب استرس روانی را کاهش داده و باعث بهبود و تقویت حافظه نیز در افراد می شود.

ماساژ درمانی بر تخت مگان 2

 

آرامش و ثبات با استفاده از ماساژ با تخت مگان

هنگامی که بافت های بدن انسان گرم می شوند، از طریق ماساژ طب فشاری، ۱۰ ثانیه به صورت مکرر به قسمت هایی از نقاط بدن فشار وارد می شود. به این ترتیب بافت ها یاد می گیرند که در حالتی طولانی تر تثبیت شوند.

اگر حداقل ۲۰ جلسه این کار تکرار شود، باعث می شود تا ماهیچه ها در طولانی مدت به این ثبات برسند. مطالعات نشان داده است، افرادی که از کمر درد و ضعف عصب نخاعی رنج می برند می توانند از ترکیب ماساژ با استفاده از تخت مگان و طب فشاری در ناحیه پشت خود استفاده کنند.

این نوع روش درمانی به آن ها کمک می کند تا ماهیچه های این نواحی از بدن بعد از مدتی نیرو و قدرت لازم را به دست آورد و از ضعف آن کاسته شود. بنابراین اگر از ضعف عضله در هر قسمتی از نواحی بدن به ویژه در ناحیه کمر رنج می برید این نوع ماساژ درمانی می تواند به بهبود شما بسیار کمک کند.

افزایش انرژی با ماساژ با تخت مگان

تخت مگان از طب سنتی چینی در رابطه با مسیرهای بیوالکتریکی بدن که با نام نصف النهار شناخته می شود استفاده می کند تا با استفاده از مزایای طب سوزنی انرژی را در نقاط مختلف بدن شما که تحت ماساژ به این شیوه است را افزایش دهد.

فشار حرارتی ایجاد شده با استفاده از سنگ یشم در سر ماهیچه های بدن و همچنین طب فشاری باعث می شود تا عملکرد سیستم های مختلف بدن همچون قلب، ریه افزایش یابد که افزایش عملکرد این دو سیستم به معنای افزایش گردش خون و اکسیژن رسانی به نقاط مختلف بدن است.

به این ترتیب نه تنها سفتی و گرفتگی ماهیچه ها از این طریق از بین می رود بلکه انرژی شما افزایش پیدا می کند و باعث می شود تا شما احساس آرامش و شادابی بیشتری داشته باشید.

ماساژی آسان و اقتصادی

شما همیشه می توانید برای این ماساژ استثنائی وقت داشته باشید. مدت زمان ماساژ درمانی با تخت مگان ۳۵ دقیقه است. تنها کافی است وارد شوید، دراز بکشید و استراحت کنید. همچنین هزینه این نوع ماساژ نیز بسیار مناسب است. بنابراین برای هر فردی امکان پذیر است تا بتواند از مزایای بسیار زیاد این نوع ماساژ درمانی استفاده کند.

Source: www.urbansolpnw.com

نویسنده : دکتر یزدانی، متخصص طب فیزیکی

* - لطفا نظر خود را در خصوص این مقاله بیان بفرمایید: