ورزش سیاتیک پای چپ، سیاتیک پای راست و درمان زود سیاتیک کمر

  1. ورزش سیاتیک ، پیاده روی برای درمان سیاتیک و تمرین ها و حرکات ورزشی گرفتگی رگ و عصب سیاتیک کمر،ورزش سیاتیک پای چپ، ورزش سیاتیک پای راست و ورزش سیاتیک کمر، یکی از موثرترین روش های درمان سیاتیک در خانه می باشد که حتی به عنوان درمان مکمل در کنار تمامی روش های دیگر درمان سیاتیک و دیسک کمر، مورد استفاده قرار گرفته و سبب درمان زود سیاتیک می گردد. سیاتیک می تواند دردناک و ناتوان کننده باشد، اما برخی از ورزش های سیاتیک وجود دارد که می توانید در خانه انجام دهید و از آنها برای تسکین و درمان درد عصب سیاتیک خود استفاده کنید. درد تشعشعی و پخش شونده که از پشت به پایین از طریق ران ها به پاهای شما منتقل می شود، یک درد خاص مرتبط با  التهاب و تحت فشار قرار گرفتن عصب سیاتیک است که حدود چهار نفر از هر ده نفر را در یک دوره زمانی تحت تاثیر قرار می دهد. اگر در حال حاضر از درد سیاتیک رنج می برید، این تمرینات خانگی برای درمان سیاتیک امتحان کنید.

ورزش برای درمان سیاتیک

 

فیلم ورزش برای درمان سیاتیک

 

کادر پزشکی کلینیک تخصصی دکتر یزدانی به منظور آموزش درست حرکات اصلاحی، فیلم ورزش برای درمان سیاتیک را برای شما عزیزان آماده نموده اند. برای تماشای فیلم روی لینک مربوطه کلیک کنید.

سیاتیک دقیقا چیست؟

سیاتیک در واقع یک بیماری نیست، چیزی است که ما آن را دردی می نامیم که در اثر تحریک عصب سیاتیک ایجاد می شود. عصب سیاتیک طولانی ترین عصب بدن انسان است و به دلیل اینکه ناحیه وسیعی را می پوشاند، می توان آن را تحریک کرد. سیاتیک معمولاً از فشرده شدن عصب در قسمت تحتانی ستون فقرات ناشی می شود و درد ناشی از آن می تواند از خفیف تا بسیار شدید متغیر باشد. تخمین زده می شود که تا 40 درصد افراد حداقل یک بار در طول زندگی خود از سیاتیک رنج می برند و اگر شما هم جزو این افراد هستید، می دانید که می تواند بسیار دردناک و آزاردهنده باشد.

برخی افراد کمردرد عمومی را با سیاتیک اشتباه می گیرند، اما سیاتیک فقط به کمر محدود نمی شود. عصب سیاتیک از پشت به پشت و پایین پاها کشیده شده و به انتهای زانو ختم می شود و بسته به محل سوختگی، درد می تواند از هر یک از این نواحی پخش شود. لازم به ذکر است که درد می تواند در هر جایی از عصب سیاتیک رخ دهد، بسته به اینکه محرک در کجا قرار دارد و نیازی به طی کردن تمام طول عصب ندارد.

سیاتیک با الگوی بیانی خود به راحتی تشخیص داده می شود که در آن درد از پشت به پشت و از پشت ساق به ساق پا گسترش می یابد. این الگو معمولا فقط در یک طرف بدن ظاهر می شود و ممکن است با احساس سوزش یا سوزش همراه باشد. این درد می تواند شبیه یک درد خفیف و مبهم باشد یا زمانی که شدیدتر باشد می تواند به اندازه یک سکته مغزی شدید دردناک باشد. سیاتیک در طیفی از خفیف تا شدید رخ می دهد، بنابراین درد خود را نادیده بگیرید زیرا شدید نیست. اگر درد طاقت‌آوری را که توضیح دادیم احساس می‌کنید، احتمالاً به سیاتیک مبتلا شده‌اید.

گاهی اوقات سیاتیک باعث بی حسی پاها در امتداد اعصاب و احساس سرگیجه در یک پا می شود. این می تواند با بی حسی پاها، درد هنگام ایستادن، مشکل در تنفس و حتی علائم اضطراب همراه باشد.

سیاتیک و مشکلات مرتبط با آن در هر فرد بسیار متفاوت است، بنابراین ما یک روش کاملا شخصی سازی شده برای درمان آن در نظر می گیریم. بسیاری از بیماران ما که برای درد سیاتیک به ما مراجعه می کنند می توانند بلافاصله با یک سوزن خشک (طب سوزنی) تسکین یابند. با قرار دادن سوزن در نقاط ماشه ای و اطراف آن می توانیم التهاب و تنش را از بین ببریم و درد را کاهش دهیم. اگرچه این نام ممکن است دلهره آور یا ترسناک به نظر برسد، اما سوزن های خشک مورد استفاده در طب سوزنی بسیار ظریف و نازک بوده و هیچ گونه دردی را ایجاد نمی کنند. بیماران ما اثربخشی طب سوزنی را با چندین جلسه ماساژ بافت عمیق، مقایسه می کنند که هر دوی این روش ها برای درمان سیاتیک بسیار مفید واقع می شوند.

اگر سیاتیک دارید، منبع و ریشه درد را با انواع ابزارهای موجود در کلینیک دکتر یزدانی درمان کنید، از جمله طب سوزنی، آزادسازی بافت نرم، فیزیوتراپی و طب فیزیکی، کایروپراکتیک و توانبخشی، بیوفیدبک، لیزر بیورزونانس، تزریق prp و … . همچنین تمرینات و ورزش سیاتیک در خانه می تواند به عنوان درمان مکمل به شما در تسکین درد کمک کند.

 

تمرینات و ورزش برای درمان سیاتیک در خانه

در مواقعی که امکان مراجعه به دکتر متخصص درد سیاتیک وجود ندارد و نیاز دارید که درد خود را تسکین دهید، از این تمرینات و ورزش سیاتیک در منزل استفاده کنید. تنها تجهیزات مورد نیاز برای این تمرینات ورزشی سیاتیک در خانه، فوم غلتک و توپ لاکراس است.

فوم غلتک گلوتو:

می توانید این کار را در خانه با یک فوم غلتک ساده انجام دهید. همانطور که در ویدیوی بالا مشاهده می کنید، اشلی از یک غلتک فوم برای چرخش در سمت چپ خود استفاده می کند و پای چپ خود را دراز می کند. شما می خواهید هر بار روی یک عضله لگن تمرکز کنید تا بتوانید از کل وزن بدن خود برای فشار دادن فوم غلتک استفاده کنید. 30 ثانیه تا یک دقیقه را به یک طرف اختصاص دهید و سپس به سمت دیگر بروید.

کشش پیریفورمیس:

همانطور که در ویدئو مشاهده می کنید، جین زانوی چپ خود را به سمت شانه مقابل دراز می کند تا کشش عضلات پیریفورمیس را کاهش دهد. اگر عضله پیریفورمیس سفت باشد، می تواند به عصب سیاتیک فشار وارد کند و باعث سیاتیک شود. برای هر طول 15 تا 30 ثانیه وقت بگذارید، اما مطمئن شوید که از موقعیت طولانی بدی که جین نشان می دهد اجتناب کنید. مهم است که پاهای خود را روی زمین نگه دارید و زانوهای خود را بکشید تا پیرتروم طولانی شود و از شکستگی مهره کمر جلوگیری کنید.

رها شدن پیریفورمیس با توپ چوگان:

هنگام انجام این تمرین سیاتیک، هنگام چرخاندن توپ، نقاط سفت و دردناک را احساس کنید. وقتی یکی از این نقاط را پیدا کردید، چرخاندن توپ را متوقف کنید و اجازه دهید وزن بدنتان به توپ فشار بیاورد. این کشش ساده فقط 30 ثانیه تا یک دقیقه در هر باسن طول می کشد.

 

چهارمین تمرین ورزشی سیاتیک :

در حالی که به پشت دراز کشیده اید، بازوی راست و زانوی چپ خود را بلند کرده و پاهای خود را روی زمین بلند کنید. سپس، بازوی چپ و زانوی راست خود را بالا بیاورید. اگر صاف کردن پاها روی زمین بسیار سخت است، می توانید پاهای خود را روی زمین قرار دهید تا پاها در حالت نشسته و نشسته قرار گیرند. در حین انجام این کشش، عضلات مرکزی بدن خود را محکم نگه دارید و مطمئن شوید که زانوهای شما از کمربند لگنی عبور نمی کند. اشلی به شما نشان می دهد که نسخه اشتباه این طول سیاتیک در خانه چیست، بنابراین می توانید از آن اجتناب کنید. سعی کنید برای تسکین درد سیاتیک سه ست 5 تا 10 تکراری در هر طرف انجام دهید. این تمرین همچنین به شما کمک می کند تا عضلات مرکزی بدن خود را بسازید تا از کمر خود بهتر محافظت و از کمردرد جلوگیری کنید.

اگر در حال حاضر سیاتیک دارید، این 4 تمرین سیاتیک را برای انجام در خانه امتحان کنید. ما فکر می کنیم که از اینکه چقدر سریع و آسان می توانند سیاتیک را تسکین دهند شگفت زده خواهید شد. اگر سیاتیک شما ادامه داشت، با ما تماس بگیرید یا اینجا را کلیک کنید و نوبت بگیرید تا خیلی زود حالتان بهتر شود.

 

مقالات مرتبط و مکمل زیر را مطالعه کنید:

ورزش گردن درد

علت تیر کشیدن درد لگن تا انتهای پا

درمان درد لگن و باسن و علت های آن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن