گردن درد عصبی چیست: علت، علائم و درمان استرس و درد گردن

گردن درد عصبی

 

گردن درد عصبی چیست؟ علت، علائم و روش های درمان گردن درد عصبی با ورزش، قرص، پماد، ماساژ و تراکشن گردن. استرس و درد گردن به این معنی است که اگر استرس را مدیریت کنید، گردن درد عصبی را کاهش می دهید. درک کنید که چرا دستیابی به مدیریت استرس آنقدرها که به نظر می رسد دشوار نیست.
بسیاری از ما با استرس عاطفی که باعث سردرد می شود آشنا هستیم. ما حتی یک نام برای آن داریم – سردرد شدید. استرس بر عضلات گردن نیز تاثیر می گذارد و می تواند منجر به سردرد و گردن درد عصبی به طور همزمان گردد. هنگامی که شما منقبض می شوید، سفتی عضلات گردن به درد گردن کمک می کند. گردن درد مزمن همچنین می تواند باعث عصبی شدن، خستگی و حتی افسردگی شود که می تواند استرس زیادی را به زندگی شما اضافه کند. می تواند به یک حلقه بد تبدیل شود.

علت استرس و گردن درد عصبی

 

علت گردن درد عصبی چیست؟ علت، علائم و روش های درمان گردن درد عصبی با ورزش، قرص، پماد، ماساژ و تراکشن گردن. استرس دلیل احتمالی و علت گردن درد عصبی نیست، اما مطمئناً می تواند علائم واقعی گردن درد را آشکار کند.

استرس بر احساس درد افراد نیز تأثیر می گذارد. اگر استرس دارید، درد در واقع بدتر می شود. دکتر گوتلین می گوید: «با افزایش استرس، قطعاً بیماران بیشتری را با گردن درد می بینم. تعداد بیمارانی که از گردن درد رنج می برند هر ساله در زمان اخذ مالیات به ویژه در میان گونه های وال استریت در نیویورک افزایش می یابد.

 

درمان گردن درد عصبی

 

گردن درد عصبی را چگونه درمان کنیم؟ درمان گردن درد عصبی مستلزم ایجاد تغییرات در سبک زندگی می باشد. همچنین در مواردی برای تسکین درد می توانید از قرص گردن درد عصبی برای کاهش و درمان فوری گردن درد استفاده کنید.

مدیریت استرس و درمان گردن درد عصبی

درمان گردن درد عصبی (و کمردرد عصبی) بر خودکنترلی، راهبردهای مقابله و بازگشت سریع به فعالیت عادی تمرکز دارد. مدیریت استرس بخش مهمی از برنامه درمان گردن درد است. در اینجا چند نکته برای امتحان وجود دارد:

نقش فعال داشته باشید. دانستن اینکه بازگشت سریع به فعالیت اغلب بهترین دارو است، می تواند شما را با دیدگاه مثبتی هدایت کند.

ورزش برای گردن درد عصبی

فعالیت بدنی باعث می شود خون شما جریان یابد و عضلات شما حرکت کنند. ورزش گردن درد راهی عالی برای کاهش استرس هستند و بخش مهمی از درمان گردن درد هستند. از پزشک خود بپرسید که کدام ورزش برای شما بی خطر است. گوتلین می گوید: «گردن باید حرکت کند.

عادات غذایی مناسب داشته باشید

ایجاد عادات سالم می تواند به کاهش استرس کمک کند، بنابراین یک رژیم غذایی سالم داشته باشید. از قهوه و نوشیدنی های کافئین دار که باعث عصبی شدن شما و اختلال در خواب می شوند خودداری کنید. و سیگار نکشید – سیگار روند بهبودی را کند می کند زیرا جریان خون در عضلات گردن را کاهش می دهد.

مدیتیشن و تمدد اعصاب

تکنیک هایی که می توانند استرس را کاهش دهند عبارتند از تنفس عمیق، یوگا، مدیتیشن با مراقبه و هنر یا موسیقی درمانی. یکی را انتخاب کنید که بتوانید در طول روز از آن استفاده کنید تا سرعت زندگی خود را کم کنید و آرامش داشته باشید.

ماساژ درمانی گردن درد عصبی

ماساژ ملایم همچنین یک راه عالی برای از بین بردن استرس و گردن درد است زیرا باعث می شود خون وارد عضلات دردناک شما شود. برای کاهش تنش و درد می توانید گرما یا سرما را اضافه کنید. همچنین می توانید از پماد برای گردن درد استفاده کنید.

در مورد استرس خود صحبت کنید

یک سیستم حمایتی ایجاد کنید که بتوانید در هنگام استرس به آن مراجعه کنید. صحبت در مورد مشکلات می تواند استرس را کاهش دهد. می توانید به گروه پشتیبانی آنلاین رسمی بپیوندید. و یا به طور منظم به جلسات مشاوره روانشناسی بروید.

استرس و اضطراب شدید را درمان کنید

مطالعه ای که امسال در مجله BMC Disorders Disorders Musculoskeletal Disorders منتشر شد نشان داد که اختلالات روانی (آنهایی که در نتیجه تجربیات استرس زای زندگی رخ می دهند) با گردن درد مزمن مرتبط هستند. این مطالعه 448 بیمار مبتلا به گردن درد را مورد بررسی قرار داد و دریافت که افراد مبتلا به افسردگی و اضطراب، گردن درد بیشتری داشتند، گردن درد طولانی‌تری داشتند و کمتر در بهبودی خود فعال بودند. اگر با استرس، اضطراب یا افسردگی دست و پنجه نرم می کنید، مهم است که برای درمان مشکل زمینه ای به دنبال مشاوره حرفه ای باشید.

 

درد گردن: اکنون حرکت کنید

 

درمان گردن درد عصبی در طول سال ها تغییر کرده است. اکنون می دانیم که در بیشتر موارد، هر چه زودتر به فعالیت کامل برگردید، بهتر است. حتی اگر گردن شما هنوز کمی درد می کند، به این معنی نیست که با درد گردن نباید فعالیت کنید.

مطالعات همچنین نشان می دهد که هر چه درد گردن شما بیشتر طول بکشد، کمتر احتمال دارد که به عملکرد کامل خود برگردید. پس شروع به مدیریت استرس خود کنید و نگرش مثبتی ایجاد کنید. هر چه زودتر این کار را انجام دهید، زودتر از شر درد گردن خلاص خواهید شد.

نویسنده : دکتر یزدانی، متخصص طب فیزیکی

* - لطفا نظر خود را در خصوص این مقاله بیان بفرمایید: