درمان انواع مشکلات کمر با تزریق پی آر پی

درد در ناحیه کمر می­تواند بسیار طاقت فرسا باشد و شما را از انجام ساده­ترین کارها هم باز دارد؛ اما به لطف پیشرفت علم دیگر درد معنای قبلی خود را ندارد چرا که بیشتر بیماری­ها درمان می­شوند و درد کمر نیز جز همان بیماری‌ها است. فرقی نمی­کند درد کمر شما به خاطر دیسک باشد یا سیاتیک در هر صورت با تزریق پی آر پی می­توانید آن را درمان کنید و از شر دردهای آن راحت شوید.

موثرترین تکنیک برای درمان کمردرد

تکنیک­های مؤثر بسیاری در طب سنتی و همچنین پزشکی وجود دارد که می-تواند به از بین بردن درد کمر کمک کند. این تکنیک­ها تأثیر کوتاه مدتی دارند و بیشتر به عنوان یک مسکن هستند. هیچ کدام نمی­تواند سلامت بالقوه شما را همچون روز اول به شما باز گرداند؛ اما خبر خوب این است که این روش درمانی یعنی درمان کمر درد با تزریق پی آر پی می­تواند علاوه بر بهبود درد و تسکین آن، این مشکل را به یکباره درمان کند. چرا که بر روی سلول­های مغز استخوان اثر می­گذارد و این سلول­ها می­توانند به سلول بافتی تبدیل شوند و بافت کمر را مجدد بازسازی کنند و همچون روز اول یک کمر سالم و پرقدرت داشته باشید. افزایش جریان خون و همچنین تحریک سلول­های عصبی در این روش باعث می‌شود تا به یکباره با درد کمر خداحافظی کنید.

تزریق پی آر پی (PRP) برای درمان مشکلات کمر

درد کمر مزمن بسیار دردناک است که مانع از انجام فعالیت­های روزانه شما می‌شود و حتی در بسیاری از مواقع مانع از احساس لذت و رضایت از بودن در کنار خانواده و شرایط حال حاضر می‌شود؛ اما شما نمی­توانید این درد را تا آخر عمر تحمل کنید. تزریق PRP یک روش ساده و سرپایی است که می­تواند این کابوس را برایتان از بین ببرد. این روش تنها باعث کم شدن علائم بیماری یا تسکین آن نمی­شود. بلکه به خاطر استفاده از پلاکت­های خون خود شخص، باعث می‌شود تا مشکل زمینه­ای آن اصلاح شود. این کار با تقویت و تحریک سلول­های بنیادی برای رشد مجدد انجام می‌شود. به عبارتی بدن خودتان، شروع به بازسازی و ترمیم خواهد کرد.

کاربرد روش پی آر پی (prp) در درمان دردهای کمری

برای عارضه­های متنوعی می­توانید از این روش استفاده کنید که مهم­ترین آن‌ها شامل موارد زیر می­باشد:

1- آرتروز

2- دیسک کمر

3- تسکین و کاهش میزان درد

4- بهبود تاندون و رباط

5- تقویت مفصل

6-      کشش عضلانی

7- بهبود نتیجه جراحی

8- تندینوزیس

9- فیبروز عضله

لازم به ذکر است که تشخیص استفاده از این شیوه درمان بستگی به نظر پزشک معالج دارد.

پی آر پی مناسب چه کسانی است؟

اگر درد کمر شما به بخش زیری کمر برسد و در پایین کمر هم احساس درد داشته باشید می­توانید از این شیوه استفاده کنید. البته اگر روش­های درمانی دیگر یمانند فیزیوتراپی، دارو، تزریق استروئید و کایروپرکتیک را هم انجام داده­اید و نتیجه­ای نگرفتید باز هم می­توانید از این روش استفاده کنید و معجزه آن را ببینید.

روش درمان پی آر پی چگونه است؟

این روش نیاز به عمل جراحی و بیهوشی ندارد. کاملاً نوآورانه بوده و در طولانی مدت باعث بهبود عارضه فرد بیمار می‌شود. پی ار پی همان پلاسمای غنی از پلاکت است از خود فرد بیمار گرفته می شود و بعد از جداسازی ان از دیگر سولول­های خون میزان غلظت پلاکت را به حداکثر می­رسانند و سپس آن را به بدن تزریق می­کنند. این تزریق به صورت سرپایی در مطب انجام شده و در ناحیه کمر صورت می­گیرد. تمامی این فرآیند نهایت در بازه چند ساعته انجام می‌شود و جز روش­های کم خطر می­باشد و نگرانی از بابت اعصاب کمر نخواهید داشت. عوارض جانبی این درمان بسیار کم بوده و درد زیادی در زمان تزریق هم ندارد. می­توانید بعد از یک یا دو جلسه تأثیر آن را احساس کنید.البته در مرکز ما همزمان تزریق اوزون و لیزر داخل بافتی به همراه پی ار پی استفاده میشود و اثر آن را تقویت میکند.

مزایای حل مشکلات کمری با پی آر پی

بسیاری از بیماران که سابقه بیماری­های زمینه­ای و قلبی دارند نمی­توانند عمل شوند. این شیوه باعث می‌شود که این اشخاص هم بتوانند درد کمر خود را از بین ببرند. هر فردی با هر شرایطی که داشته باشد می­تواند از تزریق پی آر پی بهره­مند شود چرا که از خون خود برای این عمل استفاده خواهد شد. ناگفته نماند که نمی­توان در این روش از خون فرد دیگری استفاده کرد. دوره نقاهت و عوارضی هم ندارد و هزینه انجام آن هم مقرون به صرفه است.

جمع بندی

هر نوع درد در ناحیه کمر که شما را از زندگی عقب نگه داشته با این تزریق از بین خواهد رفت. بدن شما بازسازی می‌شود و اگر مراقبت­های لازم را انجام دهید دیگر این دردها به سراغتان نخواهد آمد. البته با توجه به سن، جنسیت، سوابق پزشکی بیمار، نتیجه می­تواند بر روی هر شخص در بازه متفاوت و منحصر به فردی به عمل آید؛ اما چیزی که حتمی است از بین رفتن درد شما است. برای انجام این تزریق حتماً به پیش یک پزشک متخصص بروید.

 

 

نویسنده : دکتر یزدانی، متخصص طب فیزیکی

* - لطفا نظر خود را در خصوص این مقاله بیان بفرمایید: