درمان سیاتیک در خانه چگونه است؟ درمان خانگی گرفتگی رگ سیاتیک

درمان سیاتیک در خانه چگونه است؟ درمان خانگی گرفتگی رگ سیاتیک

درمان سیاتیک در خانه اولین روش درمانی است که در صورت ابتلا به درد سیاتیک به سراغ آن خواهید رفت. تعدادی از روش های درمان خانگی گرفتگی رگ سیاتیک را می توانید ابتدای امر به عنوان درمان سیاتیک در منزل استفاده کنید. درد سوزشی و پخش شونده ای که در پای خود در اثر سیاتیک احساس می کنید می تواند ناتوان کننده باشد. در حالی که علائم سیاتیک معمولاً بدون نیاز به درمان جدی پزشکی و درمان خانگی سیاتیک و خود مراقبتی از بین می رود، ممکن است بیش از یک ماه طول بکشد تا درد کاهش یابد و توانایی شما در انجام کارهای روزانه را محدود کند.

درمان سیاتیک در خانه

چندین روش خود مراقبتی را می توان برای درمان سیاتیک در منزل امتحان کرد. در حالی که برخی از درمان ها بدون توجه به تشخیص پزشکی شما به تسکین موقت کمک می کنند، برخی دیگر مستقیماً علت اصلی را هدف قرار می دهند – علائم را از بین می برند و از عود بیشتر جلوگیری می کنند. این وبلاگ اطلاعاتی در مورد چندین درمان خانگی برای سیاتیک ارائه می دهد.

 

درمان سیاتیک در خانه برای تسکین فوری سیاتیک

بهتر است به محض التهاب سیاتیک، درمان سیاتیک در خانه را آغاز کنید. برای تسکین فوری، یک یا چند مورد از موارد زیر را امتحان کنید:

پشت لگن خود یخ بگذارید

یخ درمانی یا سرما درمانی می تواند به کاهش سفتی و سوزش فوری شما کمک کند. هنگامی که یخ درمانی را روی لگن پشت خود (ناحیه ریشه عصب سیاتیک) اعمال می کنید، دمای خنک کننده به باریک شدن رگ های خونی و کاهش جریان خون کمک می کند و باعث ایجاد اثر بی حسی و تسکین فوری درد می شود. . یخ درمانی همچنین به خنک شدن فیبرهای عضلانی و کاهش اسپاسم عضلانی کمک می کند.

استفاده از یخ، درمان سیاتیک در خانه آسان است – یک کیسه سبزیجات یخ زده را از یخچال خود خارج کنید یا فقط چند تکه یخ را در یک حوله ضخیم بپیچید. حتما از یخ درمانی متناوب به مدت حدود 15 دقیقه هر بار با 2 ساعت استراحت بین برنامه های متوالی استفاده کنید. برای جلوگیری از آسیب مستقیم به پوست، یک حوله یا مانع پارچه ای بین سطح پوست و کیسه یخ قرار دهید.

استفاده از پماد، قرص و مسکن های موضعی

پمادها، کرم ها یا ژل های حاوی متیل سالیسیلات، منتول، ترولامین سالیسیلات، کپسایسین، کافور و/یا کانابیدیول (CBD) ممکن است به دلیل اثرات موضعی خود تسکین فوری ایجاد کنند. پماد برای درد سیاتیک و داروها با تغییر جریان خون در ناحیه دردناک برای ایجاد اثر بی حسی و کاهش التهاب عمل می کنند.

داروهای موضعی بدون نسخه در دسترس هستند و نیازی به نسخه ندارند. مقدار توصیه شده را روی ناحیه پشت لگن و باسن خود بمالید و به آرامی آن ناحیه را ماساژ دهید. هنگام استفاده از داروهای موضعی از استفاده از سرما یا گرما درمانی خودداری کنید، زیرا اثربخشی هر دو درمان کاهش می یابد.

با توپ تنیس ماساژ دهید

یک جسم سخت و گرد مانند توپ تنیس می تواند در صورت استفاده صحیح از سیاتیک کمک کند. توپ های تنیس به عنوان غلتک های فوم عمل می کنند و می توانند به تسکین بافت های نرم، کاهش تنش عضلانی، تسکین اعصاب تحت فشار و بهبود انعطاف پذیری کمر کمک کنند.

در حالی که روی یک صندلی با تکیه گاه محکم نشسته اید، یک توپ تنیس را بین کمر و کمر خود قرار دهید تا ماساژ فوری انجام دهید و ایسکمی را تسکین دهید. توپ را فشار دهید، توجه خود را روی نقاط حساس متمرکز کنید و به آرامی از یک طرف به سمت دیگر حرکت کنید، که می تواند تنش عضلات پشت شما را کاهش دهد و درد سیاتیک شما را کاهش دهد.

از طرف دیگر، در صورت نیاز به فشار بیشتر، می توان از توپ لاکراس به همان روش استفاده کرد.

 

درمان های خانگی برای علل خاص سیاتیک

فتق یا بیرون زدگی دیسک و تنگی ستون فقرات دو علت شایع سیاتیک هستند (مشکلات رایج دیسک کمر). این تشخیص ها معمولاً درمان های خاصی دارند که معمولاً با یکدیگر بسیار متفاوت هستند. ورزش برای درمان سیاتیک یکی از مهم ترین روش های درمان است.

سیاتیک ناشی از فتق دیسک کمر

اگر تشخیص داده شد که دیسک فتق یا برآمدگی در ناحیه کمر خود دارید، مراحل زیر را امتحان کنید.

تحرک داشته باشید: ایستادن و راه رفتن معمولاً به مشکلات دیسک کمک می کند. از نشستن طولانی مدت خودداری کنید زیرا این کار می تواند فشار بیشتری به دیسک کمر شما وارد کند و باعث درد شود.

کشش: ورزش‌های اکستنشن و تقویت عضلات شکم می‌توانند به کاهش درد سیاتیک ناشی از فتق دیسک کمر کمک کنند و از عود مجدد در آینده جلوگیری کنند.

سیاتیک ناشی از تنگی کانال نخاعی

اگر علت اصلی سیاتیک تنگی کانال نخاعی ستون فقرات است، اقدامات زیر را انجام دهید:

فعالیت بیش از حد را محدود کنید: هنگامی که دچار تنگی کانال نخاعی هستید، برخی از فعالیت های روزانه مانند پیاده روی می تواند ریشه های عصب سیاتیک شما را بیشتر تحریک کرده و درد شما را افزایش دهد. زمانی که در طول سیاتیک فعال هستید، توصیه می شود فعالیت هایی را که علائم شما را بدتر می کنند محدود کنید.
حرکات کششی: تمرینات فلکشن و تقویتی معمولاً به تسکین درد ناشی از تنگی نخاع کمک می کند و از تحریک ریشه عصبی نخاعی در قسمت تحتانی ستون فقرات جلوگیری می کند.

درمان خانگی سیاتیک با 12 خوراکی را امتحان کنید تا در هنگام عود درد سیاتیک، به تسکین درد در منزل کمک کنید. اگر کمر درد و پا درد شما مزمن شد، به مرور زمان بدتر شد، یا اگر علائم عصبی مانند بی حسی یا ضعف فعالیت های روزانه شما را مختل کرد، احتمالا درمان سیاتیک در خانه کفایت نخواهد کرد و برای بررسی تشخیص دقیق و گزینه های درمانی پزشکی به کلینیک تخصصی درمان سیاتیک دکتر یزدانی مراجعه کنید.

 

مقالات مکمل و مرتبط زیر را مطالعه نمایید:

علت تیر کشیدن درد لگن از ران تا مچ

نویسنده : دکتر یزدانی، متخصص طب فیزیکی

* - لطفا نظر خود را در خصوص این مقاله بیان بفرمایید: