اصلاح افتادگی شانه

اصلاح افتادگی شانه

افتادگی شانه ممکن است نتیجه مشکلات روانی مانند عدم اعتماد به نفس یا افسردگی بوده و علت درد استخوان شانه باشد. در ادامه بخوانید تا دریابید که چگونه می توانید این وضعیت را برطرف کنید.

افتادگی شانه یک مشکل پوسچر است که افراد زیادی را تحت تاثیر قرار می دهد. با این حال ، تنها چیزی که بر روی کمر و شانه ها تأثیر می گذارد وضعیت پوسچر نیست. این همچنین می تواند در سایر قسمت های بدن شما مشکلاتی ایجاد کند و حتی گاهی می تواند با احساسات و اعتماد به نفس شما ارتباط داشته باشد. از دیگر عارضه های شایع شانه میتوان از شانه یخ زده یا شانه منجمد نام برد که سبب خشکی و گرفتگی شانه می شوند.

اصلاح افتادگی شانه

 افتادگی شانه چیست و چگونه آن را اصلاح کنید ، می دانید؟

ما به شما خواهیم گفت که چگونه این شرایط رخ می دهد ، چه عواملی در آن نقش دارد و انواع تمریناتی که می توانید برای درمان آن انجام دهید ، پس در ادامه بخوانید.

افتادگی شانه چیست؟

افتادگی شانه نوعی دیمورفیسم پوسچر است که باعث خم شدن شانه ها به سمت جلو و هل دادن سر به پایین می شود. وضعیت استقرار افرادی که این مشکل را دارند ، به گونه ای است که گویا دائماً به زمین نگاه می کنند.

این وضعیت نه تنها روی شانه ها تأثیر می گذارد بلکه  پشت را به جلو فشار می دهد. این قوز همچنین به عنوان کیفوز پشتی شناخته می شود. علاوه بر این ، روی عضلات قفسه سینه و گردن نیز تأثیر می گذارد.

اگرچه ممکن است این امر کاملاً واضح به نظر برسد ، صاف نگه داشتن پشت و شانه های شما فقط به سلامت جسمی شما مربوط نمی شود ، بلکه بازتاب سطح اعتماد به نفس شما نیز هست.

بسیاری از زنانی که از سینه هایشان خجالت می کشن، تمایل دارند این موقعیت را برای پنهان کردن سینه خود اتخاذ کنند. با این حال ، این فقط یک نمونه از دلایل ممکن روانشناختی است. دلایل مختلفی مانند افسردگی وجود دارد که می تواند سبب قوز پشت فرد شود.

متأسفانه ، این موقعیت قوز پشت روز به روز رایج تر می شود. یکی از دلایل جزئی این امر ، استفاده بیش از حد از رایانه ها و دستگاه های الکترونیکی است. توجه مداوم که به تلفن ها و رایانه ها می کنیم باعث می شود این موضع را اتخاذ کنیم.

اصلاح افتادگی شانه 2

اثرات ناشی از افتادگی شانه :

این سندرم به دلیل مشکلاتی در ناحیه ستون فقرات یا گردن  ایجاد می شود. با این وجود ، در بعضی موارد ممکن است نتیجه مشکلات عاطفی یا اعتماد به نفس پایین باشد. ایستادن به حالت قوز پشت در طولانی مدت باعث کمر درد ،  پشت درد و گردن درد  می شود. همچنین زشت به نظر می رسد زیرا باعث می شود کوتاه تر به نظر برسید و حتی باعث می شود شکم شما بزرگ تر از آنچه هست به نظر برسد. برخی می گویند صاف ایستادن باعث می شود شخص جذاب تر به نظر برسد.

علاوه بر این ، ایستادن با حالت پایین آوردن شانه ها ، انعطاف پذیری شما را کاهش می دهد. این حتی بر تعادل  و حرکات مفاصل نیز تأثیر می گذارد. همچنین می تواند منجر به مشکلات تنفسی و گوارشی شود.

بنابراین ، شما باید هنگام استراحت و در حال حرکت ، این وضعیت بد را اصلاح کنید. مهم است که به صورت صاف و با سربه سمت بالا حرکت کنید. به همین ترتیب ، در حین کار ، باید از وضعیت خود آگاه باشید و وضعیت بدن خود را در صورت لزوم اصلاح کنید.

اصلاح افتادگی شانه 3

درمان افتادگی شانه :

تمرینات کششی برای اصلاح افتادگی شانه ایده آل است. علاوه بر این ، این تمرینات بر وضعیت کلی بدن شما به خوبی تأثیر می گذارد.

ورزش های درد شانه می تواند به شما در اصلاح تدریجی افتادگی شانه کمک کند. این تمرینات شامل موارد زیر است:

چرخش خارجی شانه: هدف این است که شانه های خود را عقب نگه داشته و در حالت مناسب قرار بگیرید. برای انجام این کار ، شانه های خود را به مدت 30 ثانیه به عقب فشار دهید. پنج بار تکرار کنید. در صورت امکان ، چندین بار در روز این تمرین را انجام دهید.

چرخش کتف: این تمرین با هدف کشش کتف با فشار دادن سینه به جلو و عقب کشیدن شانه ها انجام می شود.  شبیه به تمرین قبلی است ، اما وقتی شانه های خود را به عقب می کشید ، باید کتف خود را تا حد ممکن نزدیک کنید. 30 تا 40 ثانیه در این حالت بمانید و  5 بار  تکرار کنید.

کشش سینه: راه های مختلفی برای این کار وجود دارد. یکی از آنها ایستادن در مقابل یک درب و ایجاد یک T با بازوهای است. سپس آرنج را خم کرده و قسمت بین آرنج و مچ دست را بلند کنید . وقتی قدمی به جلو برداشته اید ، باید کشش عضلات را احساس کنید. به مدت 30 ثانیه بمانید و 5 بار تکرار کنید.

کشش پشت: یک راه برای انجام این کار این است که روی پشت  دراز بکشید و یک زانو را به سمت سینه بکشید. بعد از چند ثانیه ماندن در این حالت با پای دیگر خود نیز همین کار را انجام دهید. راه دیگر این است که روی پشت  دراز بکشید و همزمان یک دست را به سمت بالا و پای دیگر را به پائین بکشید. هر دوی این تمرینات کمر شما را تسکین می دهد.

اصلاح افتادگی شانه 4

نویسنده : دکتر یزدانی، متخصص طب فیزیکی

* - لطفا نظر خود را در خصوص این مقاله بیان بفرمایید: