خوابیدن صحیح گردن درد: طرز خوابیدن بعد از عمل دیسک گردن

خوابیدن صحیح گردن درد: طرز خوابیدن بعد از عمل دیسک گردن

بهترین نحوه خوابیدن صحیح برای گردن درد چیست؟ طرز خوابیدن بعد از عمل دیسک گردن چگونه است؟ با کمردرد یا گردن درد نمی توانید خوب بخوابید. چگونه بخوابیم که گردن درد نگیریم و دچار گردن درد بعد از خواب نشویم؟ نیاز به خواب دارید، اما کمرتان درد می‌کند، بنابراین نمی‌توانید درست بخوابید و نمی‌توانید آن را کاهش داده یا درمان کنید. برای درمان گردن درد هنگام خواب و بعد از بیدار شدن از خواب با ما همراه باشید.

بهترین نحوه خوابیدن برای گردن درد

خواب برگشت ناپذیر که در هنگام درد رایج است، از شل شدن عضلات شما جلوگیری می کند و بهبودی معمولاً در طول خواب اتفاق می افتد. در طول خواب، قلب و فشار خون کند می شود، مغز قادر به ترشح هورمون هایی است که باعث رشد بافت و ترمیم رگ های خونی می شوند، بدن گلبول های سفید بیشتری تولید می کند و سیستم ایمنی بدن تقویت می شود.

اگر خواب خوب برای تسکین درد کمر و گردن مهم است، چگونه این کار را انجام می دهید؟ وقتی کمرتان درد می کند اینگونه بخوابید.

 

وضعیت خواب: خوابیدن صحیح گردن درد

چگونه بخوابیم که گردن درد نگیریم

اگرچه بهتر است مکان های خواب توصیه شده را انتخاب کنید، اما برای کسانی که وضعیت خواب غیرعادی پیدا می کنند، سخت است که به اندازه درد خود استرس داشته باشند. بنابراین، اگر وضعیت خواب شما راحت نیست، ممکن است برای شما مناسب نباشد.
آخرین نکته ای را که باید در نظر داشته باشید: باید در هر وضعیتی بخوابید که به آرامش شما کمک می کند، اما امکان تغییر را نیز فراهم می کند. کلید یک خواب خوب شبانه تعادل است – گوش ها، شانه ها و باسن خود را در یک خط مستقیم نگه دارید (کم و بیش). طبیعتاً بین فضای بدن شما و تشک فاصله وجود خواهد داشت. این نواحی می توانند به عضلات پشت یا گردن شما فشار وارد کنند، بنابراین باید از بالش برای پر کردن این شکاف ها و کاهش استرس استفاده کنید.

دوم، افراد اغلب در هنگام خواب حرکت می کنند. بنابراین جای نگرانی و تاکید بیشتری برای حفظ وضعیت خوابیدن نیست. اگر حرکت می کنید، بالش های بیشتری را در اطراف خود نگه دارید که می توانید از آنها برای حمایت از مناطق آسیب پذیر در مناطق مختلف خواب استفاده کنید.

 

بهترین حالت خوابیدن برای کمردرد

بهترین حالت خوابیدن برای کمردرد به طور گسترده ای در پشت شما در نظر گرفته می شود. این وضعیت وزن را در سراسر ستون فقرات توزیع می کند. قرار دادن بالش زیر زانو به حفظ انحنای طبیعی ستون فقرات کمک می کند.

برای کسانی که به پهلو می خوابند، قرار دادن یک بالشتک محکم بین زانوها به حفظ هماهنگی طبیعی لگن، لگن و ستون فقرات کمک می کند. با این حال، اگر به پهلو دراز کشیده اید، سعی کنید سمت خود را تغییر دهید. این به جلوگیری از عدم تعادل عضلانی و شاید حتی اسکولیوز کمک می کند. علاوه بر این، خوابیدن به پهلو در حالت کج می تواند به افراد مبتلا به فتق دیسک کمک کند.

خوابیدن در شکم بدترین حالت خواب برای کمردرد در نظر گرفته می شود. با این حال، اگر تغییر وضعیت خوابیدن دشوار است، برای بهبود ستون فقرات، یک بالش نازک زیر باسن و شکم قرار دهید.

 

بهترین حالت و طرز خوابیدن بعد از عمل دیسک گردن

بهترین حالت و طرز خوابیدن بعد از عمل دیسک گردن، به پشت یا پهلو است. بازگشت به ویژه توصیه می شود. فقط مطمئن شوید که از بالشی که انحنای گردن شما را پشتیبانی می کند و بالشی صاف تر برای محافظت در برابر سرطان استفاده کنید.

بهترین نحوه خوابیدن برای گردن درد چیست؟ اگر به پهلو دراز کشیده اید، از یک بالش بلندتر زیر گردن خود استفاده کنید تا گردن خود را در راستای سر قرار دهید. این هر گونه فشار روی گردن شما را کاهش می دهد و ستون فقرات شما را صاف نگه می دارد.

مشکل خوابیدن در شکم این است که باید گردن خود را بچرخانید تا سر خود را به پهلو نگه دارید که این امر به اعصاب فشار می آورد. می توانید سعی کنید خود را در جای دیگری آموزش دهید، از یک بالش برای استراحت استفاده کنید و با دراز کشیدن به پهلو یا پشت خود از خود حمایت کنید. اگر نیاز دارید روی شکم بخوابید، از بالش ها یا کوسن های نازک استفاده کنید و سعی کنید گوشه های ناراحت کننده را به حداقل برسانید.

برای تمام موقعیت های خواب با گردن درد، باید از بالشی زیر گردن خود استفاده کنید که دهانه رحم را نگه می دارد، مانند حوله یا بالش دهانه رحم.

همچنین چیزی وجود دارد که باعث گردن درد ناشی از بد خوابی می شود. گاهی اوقات با سردرد از خواب بیدار می شوید. دراز کشیدن در زاویه نامناسب، حرکات ناگهانی سر یا گردن در هنگام خواب، یا فشار از ناحیه گردن در اثر آسیب می تواند باعث درد گردن شود. علاوه بر استفاده از درمان‌هایی برای تسکین گردن درد، مطمئن شوید که خواب آینده شما بالش خوبی است که از گردن شما حمایت می‌کند.

 

بهترین نحوه خوابیدن برای گردن درد

بهترین حالت خوابیدن برای گردن درد

بسیاری از افراد از طریق خوابیدن مستقیم یا دراز کشیدن از شر درد کمر و گردن خلاص می شوند و آن را بهترین نحوه خوابیدن برای گردن درد می دانند. این امر در میان زنان باردار رایج است، به عنوان مثال، برای کمردرد. اگر این حالت را انتخاب کنید، بهترین شریک یک بالشتک برای نگه داشتن گردن است، مانند کوسنی که اغلب در سفرهای هوایی استفاده می شود. کوسن های کمر نیز ایده خوبی هستند.

چگونه بخوابیم که گردن درد نگیریم؟

علاوه بر وضعیت خوابیدن، برای تعیین بهترین تجهیزات و محیط برای خواب مطلوب خود وقت بگذارید. استفاده خلاقانه از بالش ها واقعا می تواند به شما کمک کند تا در موقعیت خواب خود راحت باشید. اگر بالش های شما قدیمی و غیرقابل استفاده هستند، آن ها را تعویض کنید. همچنین باید مدل های مختلف را تست کنید تا بدانید کدام یک برای شما مناسب تر است.

در مورد تشک هم همینطور. آیا زمان ایجاد چیزی جدید فرا رسیده است؟ مانند بالش، هیچ انتخاب جهانی برای تشک وجود ندارد. با وجود توصیه، آنچه برای یک نفر خوب است لزوماً برای دیگری خوب نیست. مجدداً تشک را که روی سطح آن قرار دارد بررسی کنید: تخت مهمان یک دوست، هتل یا همه چیز.

در نهایت یک محیط آرام ایجاد کنید. دمای اتاقی که تخت خود را در آن قرار می دهید، نحوه تاریک کردن اتاق، نحوه سازماندهی فضای خواب و نحوه برخورد با زمان صرف شده برای تماشای صفحه نمایش می تواند به خوابی آرام و بدون درد کمک کند.

اگر کمر درد یا گردن درد دارید، به مرکز ستون فقرات ادیسون مراجعه کنید. ما می توانیم به شما بگوییم مشکل چیست و ابزارهایی را که برای رفع آن نیاز دارید در اختیار شما قرار دهیم.

نویسنده : دکتر یزدانی، متخصص طب فیزیکی

* - لطفا نظر خود را در خصوص این مقاله بیان بفرمایید: