درد استخوان شانه: 8 دلیل و درمان

درد استخوان شانه: 8 دلیل و درمان

به دلیل کار ، مدرسه ، مسئولیت ها و مشاغل خانگی ممکن است تنش شدید در پشت شما و درد در استخوان شانه ایجاد شود. حتی اگر شما کاری برای استفاده از شانه های خود نداشته باشید ، اینگونه است.

در پشت ما استخوان ها ، بافت های همبند ، اعصاب ، ماهیچه ها و مفاصل وجود دارد. در نتیجه ، کمردرد یک مشکل شایع است.

آیا می دانید استخوان های شانه شما کجاست؟ استخوان های پهن در پشت شانه ها  در پشت هستند. جایی که عضلات و تاندون ها بهم می رسند به عنوان یک مسیر میانی عمل می کنند. متأسفانه ، درد استخوان شانه بسیار متداول است.  در بعضی موارد ، می تواند به عنوان علائم خستگی ظاهر شود. گاهی اوقات هم می تواند یک مشکل جدی را نشان دهد.

درد استخوان شانه: 8 دلیل و درمان

علت درد استخوان شانه:

اختلال در وضعیت:

از آنجا که استخوان های شانه به تاندون ها متصل است داشتن وضعیت مناسب بسیار مهم است. همچنین کم خوابیدن و ماندن در یک موقعیت خاص بدون حرکت طولانی مدت ممکن است به کمر شما آسیب برساند.

بنابراین چگونه بدانید که وضعیت مناسبی ندارید؟

  • بایستید و به دیوار تکیه دهید.
  • مطمئن شوید که سر ، باسن و از همه مهم تر شانه های شما به دیوار چسبیده است.
  • اگر بتوانید دست خود را از طریق قوس شکل گرفته در قسمت پشتی خود عبور دهید ، حرکت را به درستی انجام داده اید.

سوء تغذیه:

تغذیه نامتعادل ماهیچه های شما را تضعیف می کند. این ممکن است به این دلیل باشد که شما به مقدار زیادی چربی می خورید و یا مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز خود را دریافت نمی کنید. در نتیجه ، درد شدید ممکن است در کمر به خصوص در جایی که استخوان های شانه وجود دارد ایجاد شود.

کشش عضلات:

یکی از شایع ترین دلایل درد استخوان شانه ، کشش عضلات است. این می تواند در نتیجه فشار بیش از حد بدنی ، حمل چیز بسیار سنگین یا انجام یک حرکت معکوس اتفاق بیفتد که در اکثر موارد با انجام ورزش مخصوص شانه درمان می شوند.

استخوان های شانه به کل سیستم عضلانی و اسکلتی وصل شده است. بنابراین ، هنگامی که احساس تنش می کنیم ، ممکن است در اطراف ، بالا ، داخل و زیر استخوان های شانه درد ایجاد شود.

مشکلات قلبی:

یکی از شرایط جدی که باعث درد استخوان شانه می شود ، دایسکسیون آئورت است. در این حالت در شریانی که خون را به قلب منتقل می کند شکستگی (پارگی) وجود دارد.  بنابراین ، این یک مشکل بسیار جدی است.

این می تواند باعث درد در هر دو قسمت فوقانی و تحتانی کمر شود. بسیار مهم است که این علائم را نادیده نگیرید. زیرا ممکن است علائم هشدار دهنده حمله قلبی احتمالی وجود داشته باشد.

درد استخوان شانه: 8 دلیل و درمان

شکستگی ها:

برای اینکه یک شکستگی در استخوان شانه ایجاد شود ، باید تحت تأثیر یک شی بسیار قوی باشد.  هنگامی که شکستگی یا پارگی در استخوان ها یا بافت های همبند وجود داشته باشد ، فورا یک درد شدید ظاهر می شود. بنابراین ، بسیار مهم است که سریعاً به متخصص مراجعه کنید. تصادف از این بزرگی حتی می تواند منجر به مرگ شود.

آرتریت (آرتروز):

این مشکل در افراد مسن رایج است. به طور عمده بر روی مفاصل تأثیر می گذارد.

آرتریت منجر به درد و التهاب می شود. این وضعیت با حرکت بیشتر و گذر زمان  بدتر می شود. بعضی اوقات در ناحیه بالای استخوان های شانه گره ها می توانند شکل بگیرند. همچنین می تواند منجر به جراحات شود.

پوکی استخوان:

پوکی استخوان شرایطی است که سبب از دست دادن تراکم استخوان ها می شود. این آنها را تضعیف می کند. باعث ایجاد درد بخصوص در بازوها و ستون فقرات می شود. استخوان ها به قدری ضعیف می شوند که ممکن است استخوان های شانه شکسته شود.

سرطان:

این یک بیماری شایع نیست ، اما درد استخوان شانه می تواند به دلیل تومور نیز ایجاد شود. اگر تومور در قسمت فوقانی ریه ها ایجاد شود ، ممکن است در قسمتی که استخوان های شانه در آن قرار دارد ، درد احساس شود.

این درد کاملاً شدید خواهد بود.  به طور مداوم ادامه خواهد یافت و در شب یا در حالی که دراز کشیده اید شدت می یابد. اگر چنین علائمی دارید ، باید فوراً به متخصص مراجعه کنید تا ببینید تومور بدخیم وجود دارد یا نه.

بهبود درد استخوان شانه:

صرف نظر از آنچه باعث درد شما می شود ، گزینه های درمانی مختلفی وجود دارد که می توانید بدون در نظر گرفتن شدت از آن استفاده کنید. می توانید از دارو استفاده کنید  یا عادات روزانه خود را تغییر دهید. فقط اگر با وضعیت بسیار جدی روبرو هستید ، باید به جراحی متوسل شوید.

توصیه ها:

  • به رژیم خود دقت کنید
  • فعالیت بدنی انجام دهید. یوگا را امتحان کنید
  • درمان فیزیکی و ماساژ کمر را امتحان کنید
  • از موقعیت های بسیار استرس زا دوری کنید.
  • سعی کنید هر از گاهی اوقات وضعیت خود را در دفتر تغییر دهید.

Source: www.sagligabiradim.com

نویسنده : دکتر یزدانی، متخصص طب فیزیکی

* - لطفا نظر خود را در خصوص این مقاله بیان بفرمایید: