۱۰ روش عملی برای محافظت از ستون فقرات در دفتر

مشکلات ستون فقرات به معنی درد ، دلایل کاهش عملکرد ، درد عضلانی و اسپاسم عضلانی به دلیل اختلال وضعیت بدنی است.

افزایش بی رویه استفاده از رایانه با توسعه فناوری منجر به افزایش قابل توجهی در مشکلات ستون فقرات مانند دیسک کمر یا گردن مربوط به کار شده است. به حدی که امروزه بیش از نیمی از افرادی که با رایانه کار می کنند از بیماری های مربوط به ستون فقرات شکایت دارند. با این وجود ، می توان با احتیاط های ساده ستون فقرات را سالم نگه داشت!

ستون فقرات به عنوان مهم ترین ستونی است که بدن را صاف نگه داشته و از آن پشتیبانی می کند. همچنین با ساختارهای دیسک انعطاف پذیر به بدن کمک می کند تا در حالت دلخواه خم شود و در حرکت شرکت کند. با این حال ، اشتباهات انجام شده در فضای کار باعث بار نامناسب روی ستون فقرات می شود. علاوه بر این ، در نتیجه توسعه فن آوری ، صرف وقت بیشتر در مقابل رایانه ، کار در موقعیت نامناسب ، افزایش وزن به دلیل کم تحرکی و سرعت زندگی ، باعث افزایش بار روی ستون فقرات می شود. در نتیجه ، در سال های اخیر افزایش قابل توجهی در مشکلات کمر و گردن مربوط به فضای کار وجود داشته است. به حدی که بیش از نیمی از افرادی که از رایانه استفاده می کنند اظهار داشتند که شکایاتی مانند درد ، سفتی ، بی حسی ، گزگز و گرفتگی مربوط به ستون فقرات دارند.

10 روش عملی برای محافظت از ستون فقرات در دفتر

وضعیت نامناسب نشستن مهم ترین عامل در مشکلات مربوط به ستون فقرات است:

مشکلات مربوط به ستون فقرات اغلب به دلیل کار طولانی مدت در یک موقعیت ثابت و نامناسب ایجاد می شود. مهم ترین اشتباهی که افراد در محیط اداری مرتکب  آن می شوند ، گرفتن وضعیت نامناسب نشستن است. به خصوص ، استفاده از صندلی بدون تکیه گاه پشتی ، نشستن در یک فضای باز بدون حمایت از پشت ، قرار دادن صفحه کلید و مانیتور در یک مکان نامناسب باعث ایجاد بار بر روی ستون فقرات کمر یا گردن و درنتیجه مشکلات ستون فقرات می شود.

کدام حرکات برای ستون فقرات خطرناک است؟

  • نشستن در صندلی های بدون تکیه گاه مناسب و خیلی انعطاف پذیر به عقب
  • مدت زمان طولانی به خصوص در سر کامپیوتر بدون تکیه گاه نشستن .
  • تمام روز مدام سرپا ماندن
  • حمل مداوم بار چه سنگین چه سبک
  • بلند کردن ناگهانی بار بدون کمک

10 روش عملی برای محافظت از ستون فقرات در دفتر

با تشخیص به موقع درد ستون فقرات ، مشکل در عرض چند روز برطرف می شود:

تقریباً ۸۰ درصد افراد جامعه در دوره ای از زندگی کاری خود از مشکلات ستون فقرات رنج می برند. با وجود این میزان زیاد ، بیشتر دردهای ستون فقرات دردهای کوتاه مدت و موقتی هستند. درد کمر و گردن را می توان معمولاً با چند روز مصرف مسکن ، از بین بردن عواملی مانند وضعیت نادرست، وضعیت بدن یا ورزش های سخت حتی یک استراحت کوتاه مدت برطرف کرد. در مواردی که این روش درمانی جواب ندهد و مشکل افزایش یابد ، برنامه های توانبخشی  ، درمان های تزریق موضعی که به ستون فقرات اعمال می شود ، درمان های دارویی با دوز بالا و استراحت مطلق در بستر لازم است.

در ۱۰ مرحله سلامت کمر و گردن خود را حفظ کنید:

  1. همیشه پشت خود را صاف نگه دارید:

در محل کار هرگز به شکل خم و به جلو ننشینید. نشستن در فضای بدون تکیه گاه ، فشار بیشتری را به ستون فقرات وارد می کند. توجه کنید که در یک صندلی راحت با تکیه گاه مناسب بنشینید.

  1. رایانه و صفحه کلید را در جای مناسب قرار دهید:

مانیتور کامپیوتر باید دقیقاً مقابل شما باشد. سطح چشم شما باید به سطح متوسط ​​و بالای صفحه رایانه برسد. صفحه کلید باید در مقابل شما و در سطح آرنج قرار بگیرد.

10 روش عملی برای محافظت از ستون فقرات در دفتر

  1. گردن خود را در فضا رها نکنید:

گردن به خصوص وقتی خسته است نباید در فضا رها شود. برای جلوگیری از خستگی گردن ، همیشه هر وقت فرصتی پیدا کرد پشت و گردن را به صندلی تکیه دهید.

  1. بارهای سنگین را بدون کنترل بلند نکنید:

بار سنگین را از زمین یا روی میز بدون کنترل بلند نکنید. هرگز بیشتر از توانایی تحمل بار را بدون کمک و پشتیبانی بلند نکنید.

  1. هر ۱ ساعت حرکت کنید:

زیاد روی صندلی ننشینید. از جای خود بلند شوید ، حرکات کششی انجام دهید یا هر ۱ ساعت حتی برای مدت کوتاهی راه بروید.

  1. کفش ارگونومیک بپوشید:

اگر مدت طولانی سرپا می مانید ، کفش های ارگونومیک متناسب با پای خود بپوشید. از کفش های پاشنه بلند که فشار زیادی به ستون فقرات وارد می کنند خودداری کنید.

  1. ورزش گردن و کمر انجام دهید:

موثرترین روش برای محافظت از ستون فقرات ، تمرینات ساده و موثر گردن و کمر است که می توانید در محل کار انجام دهید. از متخصص خود لیست ورزشی بخواهید. فراموش نکنید که ورزش های منظم و تحت کنترل متخصص بهترین محافظ و درمان برای شماست!

  1. از بارهای غیرضروری در کیف خود خلاص شوید:

کیف کاری که هر روز استفاده می کنید نباید سنگین باشد. همچنین مراقب باشید که همیشه کیف را با یک طرف برندارید.

  1. حرکات غیرعادی انجام ندهید:

هرگز حرکات غیر عادی و اجباری انجام ندهید. این حرکت ممکن است مانند احساس تسکین کوتاه مدت باشد. با این حال ، در طولانی مدت ، این امر باعث ایجاد چرخه معیوب ، ساییدگی جدی و اختلال در سطح مفاصل خواهد شد.

  1. در وزن ایده آل خود بمانید:

برای کاهش بار در ستون فقرات ، توجه ویژه ای به وزن ایده آل و خلاص شدن از وزن اضافی داشته باشید.

10 روش عملی برای محافظت از ستون فقرات در دفتر

Source: www.hthayat.haberturk.com