بهترین متخصص دکتر کمر درد تهران

 

بهترین متخصص دکتر کمر درد تهران

در انتخاب دکتر کمر درد تهران مناسب باید به یک سری نکات مهم توجه داشته باشید. یک متخصص کاربلد می‌تواند شناسایی درستی از درد شما داشته و از نحوه شروع به درمان‌تان هم آگاهی داشته باشد. به گفته کارشناسان، کمردرد آنقدر شایع است که تقریبا ۸۰ درصد از بزرگ‌سالان در مقطعی از زندگی خود دچار کمردرد می‌شوند. جیمز داول، متخصص جراحی ستون فقرات هم می‌گوید: «این احتمال حتی به ۱۰۰ درصد نزدیک‌تر است». اگر شما هم جزو این گروه هستید و تا کنون به یک متخصص مراجعه نکرده‌اید و از جراحی کمر خودداری می‌کنید، نکاتی را با شما در میان خواهید گذاشت که بدانید نه‌تنها جراحی ستون فقرات همیشه برای درمان کمردرد ضروری نیست، بلکه گاهی اوقات حتی مفید هم نخواهد بود.

به گفته دکتر داول: «در مورد کمردرد متغیرهای زیادی وجود دارد. اینکه چگونه می‌توان آن را درمان کرد، بستگی به این دارد که چه چیزی باعث آن شده است. در نهایت، برخی از انواع کمردرد را می‌توان با جراحی درمان کرده و برخی نیز با این روش درمان نمی‌شوند». به‌طور مثال، فتق دیسک (زمانی که بافت بین مهره‌ها از جای خود خارج می‌شوند)، ممکن است که با جراحی درمان شود. در حالی که آرتریت ستون فقرات (تجزیه غضروف بین مهره‌ها)، اغلب با بیورزونانس، ورزش و داروهای ضد التهابی کنترل می‌شود. اگر کمرتان را تحت فشار قرار دهید، روش‌هایی مانند استراحت در خانه، کشش، یخ یا گرما و همچنین داروهای ضد التهاب می‌توانند کمک کننده باشند.

بهترین دکتر کمر درد تهران

کارهایی مانند بلند کردن جعبه‌های سنگین و انجام اشتباه یک سری حرکات ورزشی، ممکن است که باعث کمردردتان شود. البته، اگر بر اثر تصادف یا سقوط از ارتفاع، آسیبی به کمرتان وارد شده است، همواره به دنبال مراقبت‌های اورژانسی باشید و مخصوصا اگر این اتفاقات روی کنترل روده یا مثانه شما تاثیرگذار بوده است، حتما این کار را انجام دهید. اینکه شما به چه نوع دکتری مراجعه کنید، تقریبا برای همه یکسان است و باید یک سری فاکتورها را مورد بررسی قرار دهید. ابتدا باید انتظارات خود را مرور کرده و در صورتی که دردتان از بین نرفت، به سراغ مراحل بعدی بروید.

برای کمردرد به چه دکتری بریم

ما به‌عنوان اولین قدم، پیشنهاد می‌کنیم که به یک پزشک متخصص طب فیزیکی مراجعه کنید. البته، این احتمال هم وجود دارد که برای ارجاع، نیاز به مراجعه به یک ارائه کننده مراقبت‌های اولیه هم وجود داشته باشد. پزشک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی مراحل مراقبت‌های اولیه کمر را انجام می‌دهد. متخصصان طب فیزیکی به‌طور کامل بر تشخیص و درمان به شیوه غیر جراحی مسائل اسکلتی عضلانی متمرکز هستند و بنابراین، ممکن است که دانش تخصصی‌تری داشته باشند. حتی اگر قبلا به پزشک خانواده خود در مورد کمردرد خود گفته‌اید، بهتر است که بعدا هم با یک متخصص طب فیزیکی صحبت کنید. مخصوصا اگر کارهایی که تاکنون انجام داده‌اید، تاثیر چندانی نداشته است.

متخصصین طب فیزیکی و توانبخشی همچنین می‌توانند ارزیابی‌هایی از نحوه نشستن، ایستادن و حرکات بدن شما را انجام دهند. آن‌ها به شما نشان می‌دهند که چگونه فضای کاری و وضعیت بدن خود را بهبود بخشید. آن‌ها یک برنامه تمرینی یا حرکتی ایجاد خواهند کرد که برای کمک به احساس بهتر شما طراح یشده است. یک دکتر کمردرد تهران هم به خوبی با این موارد آشنا بوده و می‌تواند شما را راهنمایی کند.

نکاتی در انتخاب دکتر کمردرد خوب

نکاتی در انتخاب دکتر کمردرد خوب

یکی از نکات مهم هنگام مراجعه به بهترین دکتر کمردرد تهران این است که وضعیت بدن خود را با MRI بیشتر بررسی کنید. اغلب، یک دکتر کمردرد تهران نتایج MRI بیمار را بررسی کرده و در مرحله بعدی درمان بیمار را شروع می‌کند. این نتیجه مشخص می‌کند که فرد مورد نظر نیاز به جراحی دارد یا خیر. وظیفه یک دکتر به‌عنوان جراح ستون فقرات، فقط انجام جراحی نیست. بلکه باید تشخیص درستی از افراد داشته و وی را در صورت نیاز به پزشک مناسب خود برساند. برخی از بیماران ممکن است که با آگاهی از عدم جراحی ناامید شوند. اما در واقع جراحی وضعیت آن‌ها را بدتر کرده و اوضاع را وخیم‌تر خواهد کرد و بهتر است که به توصیه‌های پزشک خود توجه کنند.

جراحان گاهی اوقات درمان‌های غیر جراحی را توصیه می‌کنند و می‌توانیم به تزریق کورتیکواستروتئید اشاره کنیم. این روش نه‌تنها تسکین دهنده است، بلکه به افراد کمک می‌کند تا تشخیص دهند که درد از کجا آمده است. حتی اگر جراحی گام بعدی توصیه شده باشد، باید بدانید که ممکن است که یک روش کم تهاجمی‌تر هم برای‌ بدن‌تان مناسب باشد. این روش منجر به درد و عوارض کمتر بوده و بهبودی سریع‌تر و آسان‌تری را فراهم خواهد کرد. بهترین دکتر کمردرد تهران هم به این مورد آشنا بوده و تلاش می‌کند که بهترین تصمیم‌گیری ممکن را برای بیمارش داشته باشد.

روش های درمانی یک دکتر کمردرد

اگر علیرغم تمام درمان‌هایی که برای کمردرد خود امتحان کرده‌اید، همچنان درد ادامه دارد، ملاقات با یک پزشک و دکتر کمردرد می‌تواند چاره‌ساز شما باشد. پزشکانی داریم که در مدیریت درد تخصص دارند. آن‌ها می‌توانند ارزیابی تخصصی داشته و تشخیص و درمان درد را شروع کنند. برخی‌ها ممکن است که انواع خاصی از درد مانند کمردرد تخصص بیشتری داشته باشند. پزشکان این حوزه در بخش مدیریت درد، دارای تخصص بوده و دوره‌های تکمیلی را هم طی کرده‌اند. اولین گام آن‌ها در این زمینه این است که یک ارزیابی کامل روی بدن شما انجام داده و ببینند که درد شما چگونه روی فعالیت‌های روزمره و اهداف زندگی شما اثر می‌گذارد.

سپس یک رویکرد سفارشی برای درمان ایجاد می‌کنند. این رویکرد ممکن است که شامل فیزیوتراپی و تمرینات در خانه باشد. این تیم‌ها یک سری داروهای تجویزی هم دارند که از نظر پزشکی هم ضروری هستند. آن‌ها تا حد امکان سعی می‌کنند که دوز کمتری برای کوتاه‌ترین زمان تجویز کنند. این دوره‌ها تا حد امکان برای کمک به جلوگیری از مشکلات وابستگی دارویی هم مفید است. اهمیت بالایی دارد که علائم، اهداف و نگرانی‌های خود از جمله موارد مرتبط به داروها را به درستی توصیف کنید تا تیم مدیریت بتواند درد را پیدا کرده و به بهترین شکل ممکن شما را درمان کند.

روش های تشخیص بهترین دکتر کمردرد

بهترین دکتر کمردرد تهران برای رسیدن به تشخیص صحیح، نیاز خواهید داشت که با پزشک خود صحبت کرده و اطلاعات دقیقی در اختیار وی گذارید. خیلی از دردها با اضطراب و افسردگی هم مرتبط است و یک دکتر خوب کمردرد حتما باید به این موارد هم توجه کند. منشا اصلی درد در سر افراد نیست و آن‌ها واقعا درد را حس می‌کنند. پرداختن به این موضوع می‌تواند روی سلامت روانی افراد تاثیرگذار باشد. اینکه طی صحبت، بیمار حس خوبی از شناسایی درد خود داشته باشد، روند درمانی‌اش هم به خوبی طی خواهد شد. هر کسی درد را به‌طور متفاوتی تجربه می‌کند و برخی از افراد هم حساس‌تر هستند.

درک چگونگی تاثیر درد روی مغز آنقدر مهم است که هر دکتر کمردرد تهران موظف است که هفت سال دوره دانشکده پزشکی، چهار سال آموزش دستیاری و یک سال آموزش اضافی در زمینه‌های مرتبط از جمله روانپزشکی را هم به پایان برساند. این سوال هم وجود دارد که چه زمانی برای مراجعه به دکتر مناسب است؟ متخصصین اعتقاد دارند که به ندرت پیش می‌آید که پس از یک هفته کمردرد، کسی به پزشک مراجعه کند. رایج‌ترین زمان مراجعه به دکتر، ماه‌ها یا حتی بعد از دردی است که افراد همواره در زندگی خود آن را تجربه می‌کنند و در نهایت تصمیم می‌گیرند که بعد از درد کشیدن کافی به پزشک مراجعه کنند.

خصوصیات بهترین دکتر کمر درد

با این حال، یک دکتر متخصص خوب باید توصیه‌های لازم را به بیماران خود داشته و زمان مناسبی را برای مراجعه آن‌ها برگزیند. بسیاری از شرایط سلامتی ایجاب می‌کند که هر چه زودتر توسط پزشک ویزیت شوید. در چند هفته یا ماه‌های اولیه پس از درد مداوم، باید کمک دریافت کنید تا بتوانید از تبدیل شدن درد خود به یک نبرد مادام العمر جلوگیری کنید. داشتن درد ستون فقرات برای مدت طولانی می‌تواند مسیرهای درد را از پشت به مغز شما هم ایجاد کند. سیگنال‌های درد به جلو و عقب می‌روند و مسیرها بیشتر تثبیت می‌شود. همین می‌تواند درمان درد را بعدها سخت‌تر کند.

بهتر است بدانید که یک دکتر کمردرد تهران مناسب شما، باید از وضعیت شما آگاهی پیدا کرده و تنها به تخصص خود در زمینه کمک به شما توجه نکند. باید شناسایی و تشخیص بیماری به درستی انجام شده و در صورت لزوم، معرفی به پزشک‌های متخصص دیگر هم در برنامه وی باشد. طی کردن روش‌های درمانی غیر جراحی همیشه کمک کننده بوده و توانبخشی ولیزر بیورزونانس و دیگر روش‌ها هم می‌تواند برای شما کارساز باشد و یک دکتر کمردرد تهران خوب باید به آن‌ها توجه داشته باشد.

بهترین دکتر کمر درد تهران کیست

دکتر فوق تخصص کمر درد

یکی از دکترهای شاخص و برجسته در تهران که می‌توانید به وی مراجعه کنید، دکتر امیرحسین یزدانی است که با شیوه‌های نوین و جدید، روی کمردرد شما کار کرده و بهترین شیوه درمانی را برمی‌گزیند. ایشان مدارج عالی دانشگاهی را گذرانده و با تحصیل در دانشگاه‌های کشور، در زمینه طب فیزیکی و توانبخشی هم تخصص دارند. اکثر بیماران از ایشان راضی هستند و با کمک  لیزر بیورزونانس و طب مکمل وروش دی بی سی فنلاند، موفق شده‌اند که شیوه درمانی با درد کمتر و موثرتر را برگزینند. دکتر یزدانی مدارج عالی را هم در خارج از کشور طی کرده و اطلاعات درمانی خودشان را به‌روزرسانی کرده‌اند.وسابقه 15 ساله درمان  هفتاد وپنج هزار بیمار را درکارنامه خود دارند.

ایشان در زمینه دردهای عضلانی و اسکلتی هم صاحب سبک هستند و می‌توانند جراحی‌های مربوط به بیرون زدگی دیسک و دیسکوژل را نیز به خوبی انجام دهند. دکتر یزدانی دوره‌های آموزشی مربوط به آن را در کشورهایآمریکا ، المان، فرانسه و چند کشور دیگر گذرانده‌اند و کاملا می‌توانند کمک کننده شما باشند.

دکتر فوق تخصص کمردرد کیست

برخی از دردهای کمر توسط یک پزشک عمومی قابل رفع است، اما با توجه به همه گیر بودن این درد، بهتر است که از همان دردهای اولیه، مراجعه به پزشک متخصص را هم در نظر داشته باشید. کشیدگی‌ها یا آسیب‌های خفیف می‌توانند زمینه سازی برای دردهای بیشتر بوده و مشکلاتی را برای شما ایجاد کنند. در همین راستا باید به پزشک متخصص و مجرب مراجعه کنید. یک متخصص درد هم می‌تواند درد واقعی شما را شناسایی کرده و آسیب به کمر و ستون را دسته بندی کند. در این راستا یک دکتر کمردرد تهران خوب هم بیشتر می‌تواند به شما کمک کند.

تخصص های دکتر کمردرد

می‌دانیم که پزشکان مختلفی در زمینه درمان کمردرد بیماران کار می‌کنند. برای انتخاب بهترین دکتر کمردرد تهران باید به تخصص‌های وی هم توجه داشته باشید. آن‌ها باید به علائم بیماری و مدت زمان ایجاد شدن آن توجه کرده و تاثیر آن روی قسمت‌های دیگر بدن را نیز بدانند. دکتر کمردرد تهران خوب می‌تواند تخصص ارتوپدی، طب جراحی و فوق تخصص جراحی کمر را هم داشته باشد. داشتن تخصص در زمینه نورولوژی هم در تشخیص درست بیماری و درمان یک سری علائم کارساز خواهد بود. متخصصین دیگری مانند فیزیوتراپیست، فوق تخصص درد یا جراح ستون فقرات هم می‌توانند در کنار دکتر کمردرد برای درمان درد شما مناسب باشند.

بهترین متخصصان کمردرد در تهران

بهترین متخصصان کمردرد تهران

بهترین دکتر کمردرد تهران باید علاوه بر داشتن تخصص در زمینه‌های مختلف و آشنایی با روش‌های تشخیص صحیح بیماری، از تجهیزات پیشرفته و مدرن هم استفاده کرده و در محیطی پیشرفته اقدام به درمان بیماری شما کند. کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی آسود یکی از بهترین گزینه‌ها بوده و با بهره گیری از دانش روز، تلاش می‌کند که فرایند درمان را برای شما ساده‌تر از گذشته کند. درمان موارد آرتروز و جراحی دیسک و دردهای ناشی از آسیب‌های ورزشی هم در این محیط درمان شده وحتی درمان های جدید پزشکی بازساختی مثل سلول درمانی و انواع عمل های بسته ستون فقرات انجام میشودو دکتر یزدانی با حوصله در کنار شما خواهد بود تا مراحل درمان خود را تا پایان سپری کرده باشید.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم که نگاهی به کمردرد داشته و ببینیم که بهترین دکتر کمردرد تهران باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. دکتر کمردرد تهران خوب در کنار داشتن تخصص در حرفه خود، می‌تواند با متخصصین درد، جراحی کمر و موارد دیگر همکاری داشته و در صورت نیاز، شما را به بهترین فرد جهت درمان معرفی کند. همیشه برای درمان درد کمر نیازی به جراحی ندارد و بهتر است که با روش‌های کمتر تهاجمی به دنبال درمان خودتان باشد. یک متخصص هم این موضوع را درک کرده و با شناسایی صحیح درد، می‌تواند راهکارهای ساده‌تر و زود بازده‌تر را برای درمان شما داشته باشد.

 

 

نویسنده : دکتر یزدانی، متخصص طب فیزیکی

* - لطفا نظر خود را در خصوص این مقاله بیان بفرمایید: