پروسه درمان تزریق سلول بنیادی

امروزه اکثر افرادی که قصد دارند از خدمات تزریق سلول بنیادی برای درمان بسیاری از مشکلات مفصلی و دردهای عضلانی خود استفاده کنند معمولا به دنبال این هستند که با پروسه درمان تزریق سلول بنیادی نیز آشنا شده و اطلاعات مفیدی را درباره این موضوع به دست بیاورند. به همین علت نیز ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره این فرایند صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

اولین گام بررسی مشکل بیمار

در اولین قدم برای درمان از طریق تزریق سلول‌های بنیادی باید مشکل اساسی بیمار تشخیص داده شود. به این منظور یک ویزیت به بیمار داده می‌شود تا با حضور در کلینیک ما مشکل خود را در میان بگذارد. در ادامه متخصصین مجموعه ما معاینات لازم را روی بیمار به عمل می‌آورند تا به طور دقیق مشخص شود که او چه مشکلی دارد؟ پس از این‌که مشکل او تشخیص داده شد روش مناسب برای درمان مشکل نیز انتخاب می‌شود و پس از مشورت با بیمار نوبت به پروسه درمان می‌رسد.

تهیه سلول‌های بنیادی گام دوم درمان

دومین قدم در پروسه درمان تزریق سلول بنیادی این است که سلول‌های بنیادی موردنیاز تهیه شوند. اولین نکته‌ای که باید درباره این پروسه بدانید این است که تزریق سلول بنیادی در کلینیک دکتر یزدانی هیچ عارضه‌ای برای شما نخواهد داشت و دلیل این موضوع نیز این است که سلول‌های بنیادی موردنیاز در این کلینیک از خون بند ناف گرفته می‌شوند که میلیون‌ها سلول بنیادی در آن وجود دارند و پس از زایمان قابل برداشت هستند. به همین علت است که این سلول‌های بنیادی هیچ آسیبی را به بدن شما وارد نمی‌کنند.

در گام بعدی جداسازی سلول‌های بنیادی با استفاده از روش‌های مختلف صورت می‌گیرد. در مجموعه دکتر یزدانی این کار با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا انجام می‌شود و به همین علت نیز شما می‌توانید نسبت به کیفیت انجام این کار نهایت اطمینان را داشته باشید.

تزریق سلول‌های بنیادی به محل مدنظر

در گام آخر از پروسه درمان تزریق سلول بنیادی نیز ما مرحله تزریق را پشت سر می‌گذاریم. در مرحله تزریق سلول‌های بنیادی باید دقت داشت که از سرنگ‌های خاصی استفاده می‌شود. از این سرنگ‌ها معمولا برای استخراج سلول‌های بنیادی نیز استفاده می‌شد. این سرنگ‌ها به شکلی طراحی شده‌اند که خیلی راحت می‌توانند وارد مغز استخوان شده و سلول‌های بنیادی را در در آن جدا کنند. به همین علت است که این روش دارای تاثیرگذاری بسیار سریعی است و می‌توان نتیجه آن را تنها طی چند روز تا چند هفته مشاهده کرد.

آیا می‌توان از تزریق سلول‌های بنیادی برای درمان دیسک کمر نیز استفاده کرد؟

بله پروسه درمان تزریق سلول بنیادی به شکلی است که شما خیلی ساده و راحت می‌توانید از آن به منظور درمان دیسک کمر نیز استفاده کنید. امروزه روش‌های بسیار متنوعی برای درمان دیسک کمر معرفی شده‌اند که هریک از این روش‌ها دارای مزایا و معایب مخصوص به خود هستند. وقتی که شما قصد دارید دیسک کمر خود را با روش‌های دیگر درمان کنید احتمالا با این مشکل مواجه می‌شوید که درد شما بعد از مدتی باز می‌گردد یا این‌که روش انتخابی شما اصلا تاثیرگذاری مناسبی نداشته است.

تزریق سلول بنیادی می‌تواند تا حد زیادی این مشکل شما را برطرف کند و به شما کمک کند تا خیلی سریع بتوانید دیسک کمر خود را برطرف کنید. در این روش احتمال این‌که بدن شما سلول‌های بنیادی تزریق شده را پس بزنند بسیار کمتر است، چراکه در اکثر اوقات این سلول‌ها سازگاری کاملی با بدن شما دارند و مشکلی از این نظر برایتان به وجود نمی‌آید.

پروسه درمان تزریق سلول بنیادی در ترمیم و بازسازی مفاصل

یکی از کاربردهای بسیار مهمی که تزریق سلول بنیادی می‌تواند به همراه داشته باشد استفاده از این روش به منظور ترمیم و بازسازی مفاصل است که امروزه در دنیای پزشکی صحبت‌های زیادی درباره آن شده است. سلول‌های بنیادی می‌توانند بسیاری از مشکلات مربوط به غضروف‌ها را برطرف کرده و مفاصل شما را نیز درمان کنند. زمانی که سلول‌های بنیادی به داخل غضروف‌ها و مفاصل شما تزریق می‌شوند می‌توانند خیلی سریع التهابی که در آنها وجود دارد را کاهش داده و به این ترتیب روش کاهش درد شما نیز تاثیرگذار باشند.

به همین علت است که امروزه بسیاری از متخصصان این حوزه اعتقاد دارند که پروسه درمان تزریق سلول بنیادی می‌تواند برای درمان بسیاری از مشکلات مفاصل نیز کاربرد داشته باشد و نباید آن را تنها به مواردی همچون دیسک کمر یا آرتروز خلاصه کرد.

پروسه درمان تزریق سلول بنیادی چقدر طول می‌کشد؟

سوال بسیار مهم دیگری که ممکن است در این زمینه برای شما هم به وجود آمده باشد این است که پروسه درمان تزریق سلول بنیادی چقدر طول می‌کشد؟ اگر این سوال برای شما هم به وجود آمده باید بدانید که این پروسه یکی از سریع‌ترین پروسه‌های درمان برای درمان مشکلاتی نظیر آرتروز، دیسک کمر و همینطور دردهای مفصلی به شمار می‌آید. در بیشتر مواقع حتی شما نیازی به بستری شدن نیز ندارید و درمان شما به‌صورت کاملا سرپایی صورت می‌گیرد.

گاهی اوقات شما می‌توانید حتی پس از تزریق نیز بلافاصله مرخص شوید و نیازی به بستری شدن چند ساعته هم ندارید، ولی گاهی اوقات نیز نیاز است که برای مدت زمانی کوتاه در کلینیک ما بستری شوید تا رسیدگی‌های لازم به شما انجام شود. پس اگر شما هم نگرانی‌هایی درباره مدت زمان درمان با این روش دارید باید بدانید که این روش یکی از سریع‌ترین روش‌های درمانی به شمار می‌آید و پروسه درمان تزریق سلول بنیادی چندان طولانی نیست.

درمان با تزریق سلول بنیادی را به کلینیک دکتر یزدانی واگذار کنید

اگر شما هم به دنبال بهترین کلینیکی هستید که پروسه درمان تزریق سلول بنیادی را به بهترین شکل و با بالاترین کیفیت ممکن برای شما انجام دهد بدون شک کلینیک دکتر یزدانی می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌هایی باشد که برای این کار پیش روی شما قرار دارد. استفاده از خدمات این کلینیک مزایای زیادی برای شما دارد، چراکه در این کلینیک از بهترین و جدیدترین تجهیزات روز دنیا به منظور درمان و تزریق سلول‌های بنیادی استفاده می‌شود.

از طرف دیگر باید دقت داشت که هزینه استفاده از خدمات این کلینیک نیز بسیار مناسب بوده و شما می‌توانید با کمترین هزینه پروسه درمان تزریق سلول بنیادی را طی کنید.

نویسنده : دکتر یزدانی، متخصص طب فیزیکی

* - لطفا نظر خود را در خصوص این مقاله بیان بفرمایید: