برای سلامت ستون فقرات چه باید کرد؟ 2022

برای سلامت ستون فقرات چه باید کرد؟ 2022

کارهایی برای محافظت از سلامت ستون فقرات وجود دارد! در اینجا روش های محافظت از سلامت ستون فقرات از طرف متخصصان ذکر شده است …

درد کمر و ستون فقرات یک مشکل شایع است که همه در دوره ای از زندگی خود آن را تجربه می کنند که علت آن وضعیت نادرست ایستادن است.  درد ناشی از وضعیت غلط ما هنگام نشستن ، ایستادن ، دراز کشیدن ، بلند کردن چیزی ، خم شدن به عقب و جلو یا کار کردن معمولاً طی چند هفته از بین می رود ،  اما اگر اقدامات احتیاطی صورت نگیرد ، می تواند دوباره ظاهر شود. آنچه که باید در مورد سلامت ستون فقرات بدانید:

برای سلامت ستون فقرات چه باید کرد؟

از تنش و استرس دوری کنید:

صحبت در مورد درد کمرو ستون فقرات و چهار قانون اساسی ، این قوانین به شرح زیر است:

  • مثبت فکر کنید. تنش و استرس باعث کمردرد می شود.
  • صاف بایستید. زیاد ننشینید، زیاد نخوابید، وضعیت “برنده درونی” خود را حفظ کنید که چشمان ، شانه ها ، باسن ، زانوها و پاها با تمام حرکات شما باید مطابقت داشته باشد.
  • عمیق ، آرام و آهسته تنفس کنید. با قرار دادن مکرر دست خود بر روی شکم ، نفس خود را پر کنید. کودکان تنفس شکمی انجام می دهند. یکی از دلایلی که باعث خوشحالی و آرامش آنها می شود این است که نفس شکمی دارند.
  • به آرامی حرکت کنید. حرکات ناگهانی و خشن به ستون فقرات آسیب می رساند.

سلامت ستون فقرات با 13 پیشنهاد قابل حفظ است:

با این 13 پیشنهاد می توان از سلامت کمر و ستون فقرات محافظت کرد. در اینجا توصیه هایی وجود دارد:

  1. کاهش وزن: هر 5 کیلو وزن اضافی خطر ابتلا به کمردرد را 5 درصد افزایش می دهد.
  2. توجه به کوله پشتی : اگر کوله پشتی بیش از 15 درصد از وزن بدن شما باشد ، باعث کمردرد می شود.
  3. تشنه نمانید: 60 درصد بدن شما از آب تشکیل شده است. کمبود آب بدن یا مصرف کم آب باعث ضعف ساختار ماهیچه ها و دیسک های بدن ، آسیب پذیری و کندی بهبود می شود. برای سلامتی ستون فقرات باید هر روز 3-2 لیتر آب مصرف کنید.
  4. در هنگام ایستادن ، اگر می خواهید چیزی سنگین از زمین بلند کنید: با نگه داشتن آن در نزدیکی بدن و با خم کردن زانوها، نه کمر آن را بلند کنید .
  5. حرکت کنید : وضعیت نادرست و عدم تحرک محرک های مهمی برای کمردرد هستند.
  6. پیاده روی: پیاده روی بدن را تقویت می کند و به صاف نگه داشتن ستون فقرات در ساختار طبیعی آن کمک می کند.
  7. از وضعیت نادرست ایستادن خودداری کنید: به ستون فقرات  فشار وارد می کند و باعث سردرد ، خستگی و کمردرد می شود.
  8. سیگار نکشید: سیگار کشیدن باعث کمردرد و دیسک می شود زیرا از رسیدن مواد مغذی و اکسیژن کافی به ساختارهای ستون فقرات جلوگیری می کند.
  9. یوگا انجام دهید: یوگا روشی است که هم می تواند باعث تقویت و هم شلی عضلات ستون فقرات شود. به طور فزاینده ای به عنوان یک گزینه درمانی جایگزین برای کمردرد است.
  10. روی یک صندلی سالم بنشینید: نشستن بیش از حد طولانی در صندلی بدون پشتیبان یا تکیه گاه کوتاه 40 درصد کمر درد را افزایش می دهد. مهم است که هنگام نشستن روی صندلی ، پاهای شما کاملاً در تماس با زمین باشد.
  11. از استرس خودداری کنید: استرس تأثیر محدود کننده / سفتی بر روی عضلات اطراف ستون فقرات دارد. خوب است که هنگام کار تمرینات ساده روزانه و حرکات کششی کوچک را انجام دهید.
  12. توجه به خواب: کمبود خواب بدان معنی است که عضلات ستون فقرات ما وقت کافی برای استراحت ندارند. اگر کمردرد دارید ، سعی کنید روزی 8 ساعت بخوابید.
  13. به دوره بارداری توجه کنید: کمردرد در دوران بارداری 75-50 درصد است. اثر شلی هورمون ها بر روی رباط ها و ماهیچه ها ، افزایش وزن کودک و تغییر وضعیت می تواند باعث کمردرد شود. ورزش و بالش های پشتیبان می توانند به ویژه برای دوره های بعدی بارداری اهمیت داشته باشند.

برای سلامت ستون فقرات چه باید کرد؟ 2

هر روز صبح 3 دقیقه این کار را انجام دهید:

هر روز صبح می توانید سلامتی کمر و ستون فقرات را با حرکات 3 دقیقه ای حفظ کنید. هنگامی که صبح از خواب بیدار می شوید ، چند حرکت سه دقیقه ای ، دراز کردن دست ها به سمت انگشتان پا، چرخش نیم تنه به راست و چپ و بالا بردن دست ها به سمت سقف ، سلامتی به ستون فقرات می بخشد. در صورت  داشتن مشکلات سلامتی و استفاده از دارو ، بدون مشورت با متخصص   خود ورزش نکنید. با صاف ایستادن ، چیزهای دیگری را در زندگی می بینید و کشف می کنید … برای سلامتی کمر و ستون فقرات خود حرکت کنید ، آب بنوشید ، شاد باشید ، ورزش کنید .

Source: www.hthayat.haberturk.com

نویسنده : دکتر یزدانی، متخصص طب فیزیکی

* - لطفا نظر خود را در خصوص این مقاله بیان بفرمایید: