آیا گردن درد باعث فشار خون بالا میشود

چگونه گردن درد می تواند بر فشار خون شما تأثیر بگذارد

گردن درد باعث فشار خون بالا می شود؟ برای بیماران مبتلا به گردن درد شدید، یافتن یک درمان موثر برای مدیریت درد ضروری است زیرا کیفیت کلی زندگی شما را بهبود می بخشد، اما همچنین می تواند برای سلامت قلب و عروق شما ضروری باشد. محققان پزشکی ارتباطی بین درد مزمن و فشار خون بالا وجود دارد که به عنوان فشار خون بالا نیز شناخته می شود. این بدان معناست که اگر با گردن درد فراگیر دست و پنجه نرم می کنید، در معرض خطر بیشتری برای فشار خون بالا و سایر مسائل مربوط به سلامت قلب و عروق قرار دارید.
بسیاری از بیماران سعی می کنند به تنهایی با کمردرد حاد مقابله کنند. با این حال، اگر در مورد درمان های گردن درد با یک پزشک ارتوپد صحبت نکرده اید، ممکن است خود را در معرض خطر مشکلات شدیدتر سلامتی قرار دهید. بیش از آنچه باید با کمردرد زندگی نکنید. با صحبت با متخصصان انستیتو ستون فقرات آمریکای شمالی، ما یک برنامه درمانی برای درمان گردن درد شما طراحی خواهیم کرد، بنابراین به جلوگیری از ابتلا به فشار خون بالا کمک می کنیم.

چگونه گردن درد مزمن باعث فشار خون می شود

گردن درد مزمن بر بدن ما اثر ضربه‌ای می‌گذارد. این بیماری با بسیاری از اختلالات فیزیکی و روانی از جمله فشار خون بالا مرتبط است. سیستم‌هایی که درد و فشار خون را تنظیم می‌کنند، مشکوک به ارتباط هستند، که ممکن است دلیل این باشد که مبتلایان به کمردرد مزمن اغلب علائم قلبی عروقی متعددی از جمله فشار خون را نشان می‌دهند. درد به دلیل دو واکنش بیولوژیکی که زمانی که بدن شما احساسات دردناکی را تجربه می کند، باعث افزایش فشار خون می شود:

  1. سیگنال های الکتریکی درد که از مغز ارسال می شود، تخلیه مداوم سیستم عصبی سمپاتیک را تحریک می کند. این ترشحات سمپاتیک باعث افزایش فشار خون و تاکی کاردی یا ضربان نبض بیش از 100 ضربه در دقیقه می شود.
  2. یکی دیگر از دلایل فشار خون بالا ناشی از کمردرد این است که درد به غدد فوق کلیوی سیگنال می دهد که آدرنالین ترشح کنند که متعاقباً باعث افزایش نبض و فشار خون می شود.

علائم فشار خون بالا

اگر با کمردرد مزمن دست و پنجه نرم می‌کنید و فکر می‌کنید که بر سلامت قلب و عروق شما تأثیر می‌گذارد و باعث فشار خون بالا می‌شود، ضروری است که علائم و نشانه‌های فشار خون را بشناسید. متأسفانه فشار خون بالا همیشه با علائم همراه نیست. با این حال، برخی از علائمی که باید به آنها توجه کرد عبارتند از:

  • درد قفسه سینه
  • ضربان قلب نامنظم
  • خستگی
  • گیجی
  • سردرد
  • مشکلات بینایی
  • تنگی نفس
  • کوبیدن در قفسه سینه، گوش یا گردن

درباره گزینه های درمانی کمردرد مزمن بیشتر بدانید

اگر کمردرد مزمن دارید که درمان نشده است، اجازه ندهید که بر سلامت قلب و عروق شما تأثیر بگذارد. تیم ما در موسسه ستون فقرات آمریکای شمالی آماده ارائه انواع گزینه های درمانی به شماست. پس از اینکه یکی از متخصصان ما وضعیت شما را ارزیابی کرد، می‌توانیم یک برنامه درمانی فردی ارائه دهیم که در درجه اول از گزینه‌های محافظه‌کارانه شروع می‌شود. برای تعیین وقت مشاوره امروز با ما تماس بگیرید.

 

مقالات مرتبط و مکمل زیر را مطالعه کنید:

گردن درد و کرونا: آیا درد گردن از عوارض واکسن کرونا است؟

نویسنده : دکتر یزدانی، متخصص طب فیزیکی

* - لطفا نظر خود را در خصوص این مقاله بیان بفرمایید: