درمان دیسک گردن در منزل با 4 نسخه ساده: درمان خانگی دیسک گردن

درمان دیسک گردن در منزل : آیا پیاده روی برای دیسک گردن مضر است؟ باید بگوییم که علائم دیسک گردن است و برای درمان دیسک گردن در خانه، درمان سریع دیسک گردن و درمان قطعی دیسک گردن به توصیه های زیر عمل کنید. در ادامه مقاله با روش های درمان خانگی گردن درد و دیسک گردن آشنا می شوید.

از آن رو که دیسک گردن شایع ترین علت گردن درد می باشد، بسیار مورد توجه مبتلایان است. این به دلیل ناهنجاری در یک یا چند دیسک، بالشتک هایی که بین استخوان های گردن (مهره ها) قرار دارند، ایجاد می شود. هنگامی که دیسک معمولاً به دلیل ساییدگی یا پارگی (دژنراسیون) یا فتق دیسک آسیب می‌بیند، می‌تواند به گردن درد ناشی از التهاب یا اسپاسم عضلانی منجر شود . در موارد شدید، درد و بی حسی می تواند در بازوها به دلیل تحریک عصبی یا آسیب ناشی از فشار دادن عصب ایجاد شود.

در حالی که مسکن‌های درد، فیزیوتراپی، کشش گردن و به عنوان آخرین راه‌حل، جراحی، می‌توانند به کاهش درد گردن و درمان دیسک گردن کمک کنند، درمان‌های خانگی نیز وجود دارد که می‌توانید برای کمک به تسکین درد و تسریع روند بهبودی استفاده کنید.

موقعیت دیسک گردن: راحت باشید 1

اگر مانند اکثر مردم هستید، احتمالاً زندگی پرمشغله و پرمشغله ای دارید. اما اگر با بیماری دیسک دهانه رحم زندگی می کنید و گردن درد دارید، مهم است که به طور موقت فعالیت های شدید را کاهش دهید. در حالی که در حال استراحت هستید، یک موقعیت راحت پیدا کنید – وضعیتی که کمترین درد گردن را برای شما ایجاد کند. می توانید یک حوله یا بالش را زیر گردن خود قرار دهید تا به شما کمک کند تا گردن خود را در حالت خنثی نگه دارید. اما استراحت به معنای خزیدن در رختخواب و بی حرکت ماندن نیست. بی حرکت ماندن برای بیش از یک یا دو روز در واقع می تواند مضر باشد زیرا می تواند عضلاتی که از گردن شما حمایت می کنند را از بین ببرد و در واقع درد گردن و علائم پارگی یا بیرون زدگی دیسک گردن را در دراز مدت افزایش دهد. در حالی که گردن شما در حال بهبود است، سطح فعالیت خود را با آنچه که به راحتی می توانید کنترل کنید تنظیم کنید. با پیشرفت، به تدریج سطح فعالیت خود را به حالت عادی برگردانید.

گردن درد: استفاده از سرما/گرما 2

مردم اغلب با معمای گرم/سرد مواجه می شوند: کدام یک را باید استفاده کنید؟ به طور کلی، توصیه می شود برای کاهش تورم از یخ برای 24 تا 48 ساعت اول پس از آسیب استفاده کنید و سپس از گرما برای شل شدن عضلات و بهبود سفتی استفاده کنید. اما در بیماری دیسک دهانه رحم، نه گرما و نه سرما به اندازه کافی عمیق نفوذ نمی کنند تا در واقع التهاب را تسکین دهند ، بنابراین از هر کدام که احساس بهتری دارد استفاده کنید. صرف نظر از اینکه سرما یا گرما را انتخاب می کنید، آن را فقط حدود 20 دقیقه در هر بار روشن نگه دارید و سپس حداقل 40 دقیقه آن را خاموش کنید. یخ یا منبع گرما را در یک حوله بپیچید – هرگز آن را مستقیماً روی پوست خود قرار ندهید چون ممکن است دچار سوختگی شدید شوید. همچنین می توانید از حوله گرم آغشته به پماد برای گردن درد و پماد برای درد سیاتیک استفاده کنید.

درمان دیسک گردن در منزل: کشش 3

هنگامی که به اندازه کافی احساس خوبی دارید و پزشک شما اجازه می دهد، تمرینات کششی را برای درمان دیسک گردن در منزل و بهبود انعطاف پذیری خود انجام دهید.

بهتر است این تمرینات را بعد از گرم کردن عضلات با دوش آب گرم، حمام یا حوله انجام دهید.

در اینجا چند کشش ساده برای بیماری دیسک گردن وجود دارد که می توانید در خانه انجام دهید:1. به آرامی سر خود را به سمت چپ بچرخانید. با دست چپ، کشش بسیار ملایمی به چانه خود وارد کنید تا سرتان کمی بیشتر بچرخد. 20 ثانیه نگه دارید و سر خود را به آرامی به مرکز برگردانید. در سمت راست تکرار کنید.2. سر خود را به سمت چپ خم کنید و سعی کنید گوش چپ خود را به شانه خود لمس کنید . با دست چپ به شقیقه خود فشار کمی وارد کنید. 20 ثانیه نگه دارید و در سمت راست تکرار کنید.

 

3. سر خود را به جلو خم کنید و سعی کنید چانه خود را به سینه خود لمس کنید. در حین انجام این کار، شانه ها را شل کنید. 20 ثانیه نگه دارید و تکرار کنید.4. به پشت دراز بکشید و زانوهای خود را خم کنید و یک بالش زیر سر و گردن خود برای حمایت قرار دهید. سرتان را به آرامی به جلو تکان دهید، انگار که دارید «بله» می‌گویید. این وضعیت را به مدت 10 ثانیه نگه دارید و سپس استراحت کنید. 10 بار تکرار کنید. اگر با هر یک از این کشش‌ها احساس ناراحتی شدید، فوراً آن را متوقف کنید.

آیا پیاده روی برای دیسک گردن مضر است 4

 

آیا پیاده روی برای دیسک گردن مضر است؟ تحقیقات نشان می دهد که ورزش و پیاده روی یک راه موثر برای درمان دیسک گردن در منزل است. بر اساس مطالعه‌ای در مجله انجمن پزشکی آمریکا ، زنان مبتلا به گردن درد مزمن که تمرینات قدرتی و استقامتی را با استفاده از نوارهای مقاومتی و وزنه‌های سبک انجام می‌دادند، به طور قابل توجهی درد و ناتوانی گردن خود را کاهش دادند. به طور کلی فعال ماندن نیز مهم است. 30 دقیقه ورزش هوازی (پیاده روی، دوچرخه سواری، شنا ) در هر روز می تواند عضلات پشت شما را قوی نگه دارد. و بهبود جریان خون ناشی از ورزش می تواند ستون فقرات شما را تغذیه کند و به حفظ سلامت آن کمک کند. با پزشک، فیزیوتراپ یا یک مربی شخصی با تخصص در کار با افراد مبتلا به گردن درد صحبت کنید تا تمرینات مناسب برای شما را تعیین کند.

نویسنده : دکتر یزدانی، متخصص طب فیزیکی

* - لطفا نظر خود را در خصوص این مقاله بیان بفرمایید: