عوارض تزریق سلول بنیادی

زمانی که صحبت از درمان مشکلات غضروف، آرتروز و مشکلات مفصلی می‌شود معمولا بسیاری از افراد به دنبال راهی هستند تا بتوانند بدون هیچ‌گونه عوارضی این مشکلات را برطرف و درمان کنند. اکثر روش‌هایی که امروزه در این زمینه مورداستفاده قرار می‌گیرند دارای معضلات و عوارض مخصوص به خود هستند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید عوارض تزریق سلول بنیادی تقریبا صفر است و شما هیچ‌گونه مشکلی در زمان استفاده از این روش درمانی نخواهید داشت. همین عامل نیز به شما اجازه می‌دهد تا با خیالی راحت بتوانید از این روش استفاده کنید.

حال ممکن است این سوال برایتان به وجود بیاید که آیا واقعا تزریق سلول بنیادی هیچ‌گونه عوارضی برای بدن ما ندارد؟ چرا این روش بدون هیچ عوارضی کار می‌کند و می‌تواند تاثیرگذاری بسیار خوبی نیز روی روند درمان این مشکلات داشته باشد؟ ما در ادامه این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره این موضوع صحبت کرده و نکات مهم و کاربردی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم.

آیا واقعا تزریق سلول‌های بنیادی هیچ عوارضی برای بدن ما ندارد؟

روش تزریق سلول‌های بنیادی یک روش بسیار کارآمد و نوین در دنیای پزشکی به شمار می‌آید که برخلاف سایر روش‌هایی که برای درمان مفصلی مورداستفاده قرار می‌گیرند هیچ عوارض خاصی ندارد که به‌عنوان یک عارضه طولانی مدت شناخته شود یا این‌که روی سلامت جسمی یا روحی شما تاثیرگذار باشد. عوارض تزریق سلول بنیادی را شاید بتوان تنها در این مورد خلاصه کرد که ممکن است تا چند روز ابتدایی بعد از تزریق این سلول‌های بنیادی شما مقداری التهاب در ناحیه تزریق شده داشته باشید.

این نوع التهاب نیز کاملا طبیعی است، چراکه سلول‌های بنیادی که به مفاصل شما تزریق می‌شوند در واقع عملکردی کاملا سریع را روی مفاصل شما دارند و همین موضوع نیز باعث می‌شود تا در حین کاهش درد و درمان مفاصل شما مقداری التهاب روی آن قسمت به وجود بیاورند. این التهاب گاهی اوقات ممکن است مقداری درد نیز به همراه داشته باشد که به هیچ‌وجه جای نگرانی نیست و شما می‌توانید بعد از مدتی مشاهده کنید که هم این التهاب و هم درد ناشی از  آن کاملا از بین رفته است.

آیا تزریق سلول‌های بنیادی به بدن باعث خون‌ریزی شدید می‌شود؟

یکی از مهم‌ترین ترس‌هایی که درباره تزریق سلول بنیادی وجود دارد این است که آیا این روش باعث خونریزی شدید در ناحیه تزریق می‌شود؟ این موضوع در خصوص تزریق سلول‌های بنیادی به هیچ وجه درست نیست و این را نمی‌توان در دسته عوارض تزریق سلول بنیادی قرار داد. این نوع تزریق کمترین میزان خونریزی را دارد، چراکه این تزریق به‌صورت کاملا کنترل شده و توسط متخصصین کلینیک دکتر یزدانی صورت می‌گیرد. پس اگر شما هم ترسی نسبت به میزان خونریزی این روش درمانی دارید باید بدانید که جای هیچ‌گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

آیا این روش درمانی باعث به وجود آمدن مشکلات پوست و مو می‌شود؟

یکی دیگر از مواردی که به‌عنوان عوارض تزریق سلول بنیادی گفته می‌شود مشکلات پوست و مو  است. معمولا افراد این سوال را در ذهن دارند که آیا استفاده از روش تزریق سلول بنیادی می‌تواند پس از درمان باعث به وجود آمدن مشکلات پوست و مو مانند ریزش مو شود یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که خیر روشی که امروزه در کلینیک دکتر یزدانی مورداستفاده قرار می‌گیرد به هیچ وجه باعث به وجود آمدن چنین مشکلات پوستی نمی‌شود و شما می‌توانید با خیالی راحت از این روش استفاده کنید.

این روش به هیچ وجه باعث به وجود آمدن مواردی همچون ریزش مو نمی‌شود که دلیل اصلی این موضوع نیز استفاده از اگوزوم‌های سلول‌های بنیادی برای درمان است. از طرف دیگر در کلینیک دکتر یزدانی از جدیدترین تجهیزات روز دنیا به منظور درمان با استفاده از تزریق سلول بنیادی استفاده می‌شود و به همین علت نیز شما می‌توانید نسبت به عدم وجود عوارض جانبی خاص اطمینان کاملی داشته باشید.

آیا تزریق سلول بنیادی یک روش تهاجمی برای درمان شناخته می‌شود؟

سوال بسیار مهم دیگری که ممکن است در این زمینه برای شما به وجود آمده باشد این است که آیا تزریق سلول بنیادی به‌عنوان یک روش تهاجمی برای درمان به شمار می‌آید؟ در پاسخ به این سوال باید گفت با وجود این‌که عوارض تزریق سلول بنیادی بسیار ناچیز شمرده می‌شود، ولی نباید فراموش کرد که این روش همچنان به‌عنوان روشی تهاجمی شناخته می‌شود. با این حال میزان تهاجمی بودن این روش نسبت به سایر روش‌هایی که برای درمان مشکلات مفصلی استفاده می‌شوند بسیار کمتر است و در نتیجه شما با خیالی راحت‌تر می‌توانید از آن استفاده کنید.

از طرف دیگر باید دقت داشته باشید که این روش با کمترین میزان درد قابل اعمال و انجام است و به همین علت نیز نیازی نیست شما نگرانی خاصی در این زمینه داشته باشید.

تزریق سلول‌های بنیادی و واکنش‌های آلرژیک بدن

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد ممکن است در زمان تزریق سلول بنیادی با آن مواجه شوند و آن را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوارض تزریق سلول بنیادی بشناسند مسئله واکنش‌های آلرژیک بدن به این نوع درمان است. در بسیاری از موارد ممکن است شما با مراجعه به کلینیک‌ها و پزشک‌هایی که تخصص چندانی در این زمینه ندارند با این مشکل مواجه شوید. با این حال می‌توانید مطمئن باشید که اگر از یک پزشک متخصص و باتجربه در زمینه تزریق سلول بنیادی کمک بگیرید به هیچ وجه چنین واکنش‌های آلرژیکی در بدن شما شکل نمی‌گیرد و شما می‌توانید با خیالی راحت از این خدمات استفاده کنید.

به منظور جلوگیری از عوارض حتما از خدمات دکتر یزدانی استفاده کنید

کلینیک دکتر یزدانی یکی از معتبرترین کلینیک‌های پزشکی است که امروزه در زمینه تزریق سلول بنیادی فعالیت داشته و خدمات خود را در اختیار شما قرار می‌دهد. پس اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید از بروز عوارض تزریق سلول بنیادی جلوگیری کنید و برای این کار به دنبال یک کلینیک معتبر هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده در کلینیک دکتر یزدانی استفاده کرده و از مزایای این خدمات نهایت بهره را ببرید.

نکته بسیار مهمی که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که خدمات ارائه شده در کلینیک دکتر یزدانی با مناسب‌ترین هزینه ممکن به شما ارائه می‌شوند و از آنجایی که تکنولوژی‌های استفاده شده در این کلینیک کاملا استاندارد و جهانی هستند شما می‌توانید نسبت به انجام کار و نتیجه آن اطمینان کاملی داشته باشید.

 

مطالب مرتبط :

پروسه درمان تزریق سلول بنیادی

تزریق سلول بنیادی مناسب چه کسانی است و مناسب چه کسانی نیست؟

سلول درمانی چیست

مزیت های تزریق سلول بنیادی

نویسنده : دکتر یزدانی، متخصص طب فیزیکی

* - لطفا نظر خود را در خصوص این مقاله بیان بفرمایید: